7 augusti 2012

Ännu...

Ännu sjuk. Kom hem från besök nr 3 hos vårdcentral-läkaren nyss.

Besök 1: efter 2 veckors ont.
Diagnos: inflammerad nerv i innerörat (ej hörselnerven utan en större ansikts-nerv)
Resultat: nasonex-spray och alvedon.

Besök 2: efter ytterligare 2 veckors ont.
Diagnos: förutom den inflammerade nerven i innerörat, nu även yttre öroninflammation/extern otit/hörselgångsinflammation. Dessutom så inflammerat o knas att det blivit en furunkel/abcess som gått sönder.
Resultat: nasonex-spray, lokalverkande antibiotika (örondroppar) och citodon (painkiller)

Besök 3: efte ännu en veckas ont.
Diagnos: inflammation i huden i örat som i sin tur trycker på nerverna (ansamlingen/furunkeln/abcessen). Externa otiten var dock lite bättre. Den inflammerade nerven i innerörat gör ännu ont men inte så extremt som innan.
Resultat: 10 dagars antibiotika i piller-form samt mer citodon + alvedon.

Behöver jag säga att jag är less på detta nu???
Anledningen att jag gick tillbaka dit idag, var att förra läkaren sagt jag skulle det... pga att inflammationen skapat en slags var-ansamling/furunkel i hörselgången och om den kom tillbaks skulle jag gå dit bums.

Dagens besök va över på 4 minuter.
var inte det minsta nöjd med bemötandet och undersökningen... bristfälligt de lux.. Men hoppas denna 10-dagars-kuren hjälper!!!

Så... är trött, slö, seg, har ont och är på allmänt gnälligt sjukling-humör...
Men annars.. e det nog okej :)

2 kommentarer:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!