12 mars 2012

Obehagligt...

Från o med i lördags har jag inte tagit min concerta. Dvs jag e inne på tredje dagen nu...
Anledningen är tyvärr inte nåt så kul som tex en graviditet.. nej, verkligen inte...
Anledningen e att man behöver ta 2 EKG på mig för att kolla om n´åt e knas med mitt hjärta...och eftersom concertan påverkar hjärtrytmen en del, så ska ett av EKG:na tas när jag inte äter concerta.
Jag hade hoppats få göra det idag... för jag ska ändå till distriktssköterskan i annat ärende... men det verkar inte bli så.

Hur som helst e det obehagligt.
Jag är så stressad inom mig. Så okoncentrerad o ofokuserad... virrig... Inget blir gjort här hemma och jag mest bara sitter i soffan... Men inte ens där sitter jag lännge... innan jag går upp o vankar en minut innan jag sätter mig igen.

Jobbigt.
Längtar tills EKG:et är taget så jag kan komma tillbaka till mina rutiner o mitt lugn.
Jag har inte missat en enda dag med concerta sen oktober 2010 då jag startade....
Inser ju faktiskt nu att det är en medicin jag behöver. Som jag faktiskt mår riktigt bra av.

See ya

2 kommentarer:

  1. Usch ja. Jag satte åter in min Concerta men blev helt speedad istället. Min läkare tror helt och hållet på att jag har Asperger Syndrom istället för ADHD och jag håller med henne om detta. Så nu är det slut med Concerta. Hann testa 3 dagar bara.

    Hehe.

    SvaraRadera
  2. hoppas ditt hjärta som är så fyllt av värme mot alla människor (mer än vad man brukar se hos människor) är ok.

    är glad för dig att du har hittat en medicin (äntligen efter för många rundor av andra mediciner) som hjälper dig. hoppas att du snart kan gå tillbaka till den. att de här dagarna utan concerta kan passera fort.

    heartbeatskramar

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!