1 juni 2011

Off..

Jag vet inte vad det e med mig. Känner mig off och har gjort det ett bra tag. Inte deppig, nere eller med ångest o sånt, nä bara... Off.
Känns som jag inte hinner med nåt alls, fast jag inte direkt gör nåt. Orkar inget. Trött, hängig.
Lunginflammationen jag haft ett bra tag nu e kvar, men inte så mycket med hosta och smärta, men däremot igen-slemmad, hostar vidriga klumpar och allmänt tjock i skallen.
Less på den... minst sagt. Blir det ingen bebis i magen denna månaden så är det jag som dundrar iväg till VC för den där starka antibiotikakuren jag inte kunnat ta just pga det.

Tror väl kanske att allergipillerna gör mig lite slö också, men dom måste jag fortsätta ta om jag inte ska nysa, snörvla och gråta igenom dagarna pga pollen.

Mentalt mår jag asså bra, men jag är off, trött, seg, slö, sjuk osv i kroppen. Tar min energi till att göra nåt vettigt, tex att blogga.

Det är på nåt konstigt sätt jag dock känner ork. Vet att det låter knas, men jag har energi i kroppen, men inte i skallen så jag kan utnyttja den. Som att lunginflammationens energibrist bara bor i huvudet.
Visst, trött i kroppen blir jag ju ganska snart om jag skulle göra nåt, men innan jag gör "vad det nu är" så känner jag att jag spritter av energi.
Det blir bråk mellan skalle o kropp i vad jag orkar.

Jaja... kort update bara.
I övrigt trivs jag nog bättre med mig själv än jag nånsin gjort. Jag gillar mig själv, mitt utseende, mitt tänk, mina kunskaper runt livet o allt sånt.
Jag mår bra, är lycklig, har fortfarande inga ångestkänslor och inte nån depression.
Inga antidepp-piller på ett bra tag nu. Inte heller några sömnisar. Nope, inte ens propavan.
Vitaminer och Concerta. Och så en o annan painkiller såklart. Känns härligt att slippa psyk-medsen. Även om de många gånger räddat livet på mig, så är det underbart att klara sig utan dom, och att dessutom klara sig riktigt BRA utan dom :)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. så glad att höra att du är lycklig hjärtat!

    SvaraRadera
  2. Skönt att det funkar så bra utan medicinerna! Underbart!
    Hoppas du kryar på dig snart, så du kan göra en massa saker som kroppen vill men hjärnan inte orkar.
    Kram!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!