10 mars 2011

Svar på kommentar

Nilla undrar:
Hej på dig. Tack så jättemycket för länkarna. Jag hade dock alla utom en redan (BB-kommentarer-bloggen). Jag har oxå två länkar som du inte verkar ha? Sara’s blogg: http://mysassy.blogg.se/ Sen har vi ju även en Gurkpedia: http://gurkpedia.se/ Vad är det för injektioner du gjort idag (Narop)? Vad gör man dom för? Kollade runt lite här i din blogg o vi verkar ha en del gemensamt, minst sagt... Kika gärna in igen o hojta i min blogg :) *kramen*

Svar:
Ah, tack! Har kollat runt lite bara men inte sett Saras blogg.Sett på BB-chatten att det fanns önskemål om en "Gurkpedia" så tackför den länken med :)
Får nervblockader med Narop. Har fibromyalgi med nervsmärtor, så Narop (ett långtidsverkande bedövningsmedel) injiceras i nervtrådarna för lindring av nervsmärtorna. Är som ryggmärgsbedövning (förlossning) fast jag får inte i ryggmärgen. Denna gången fick jag sprutor i nerverna i armbågen + i en av nerverna i handlederna. Gör ont som tusan, ger förlamning i 10-15 timmar, gör ap-ont när förlamningen släpper, men när den smäran lagt sig efter 1-3 dar, ger Narop en smärtlindrande effekt i nervsmärtan under ca 2 veckor. Får detta ca 1gång i månaden. Har testat de läkemedel som finns (piller) men inget har hjälp och då är detta enda sättet.

Kommer klart kolla in till dig igen o läsa lite mer :)
Brukar svara på kommentarer på detta sättet...asså i ett svars-inlägg. Vill du inte kommentarer ska synas sen, skriv det så skippar jag publiceringen hehe

*************************

Annars... sjuk. Slö. Hostar vidare. Försöker ta det lugnt, men vill komma iväg på sjukgympa iallafall tex. Känns viktigt att göra det... kroppenstrejkar redan tillräckligt, vill inte ha det ännu värre om ett par veckor.
Kollar Big Brother i skrivandets stund.
Tjo på er!

2 kommentarer:

  1. Tjo!
    Har du några fler funderingar på pärplattot? Eller något annat i konstväg. Du verkar vara väldigt duktig på sånt :)
    Men kan förstå om det legat på is med flytten och allt! Bra undrade lite ;)
    Hoppas du får en bra dag med mindre smärtor.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hänger oxå en del i BB-chatten. Vad heter du där? Tänka sig, jag har faktiskt redan glömt hur jag hamnade i din blogg. Kanske via chatten? Eller var det kanske du som besökte mig först, då du kommenterade i min blogg om länkarna på BB-bloggar?

    Fibromyalgi är verkligen en hemsk sjukdom. Den verkar väldigt svårbehandlad. Förr sa dom ju att den inte gick o behandla på nåt sätt. Men det går alltså idag att injucera nervblockader - det är ju kanonbra! Jag känner till 2 personer i min omgivning som har Fibro, o en av mina närmasta vänner utreds just nu för det. Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det ska vara o leva med denna sjukdomen! *kramar om*

    Ser att du även har ADHD & medicinerar med Concerta. Hur funkar det för dig? Jag har en son som har diagnosen "ADHD kombinerad typ med Autistiska Drag" (http://bokstavsgossen.wordpress.com) o han medicinerades först med Equasym (samma som Concerta), men vi har nu precis gått över till Strattera, då Equasym inte fnukade som förväntat på honom.
    Själv väntar jag på utredning för ADHD (fick annan diagnos vid 13-års ålder, men har aldrig kännt att den stämmer, o då fanns ej heller adhd som diagnos) o den borde sätta igång när som helst nu.
    Kram på dig o välkommen åter!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!