5 februari 2011

Både + och -

Ja, jag vilade ett tag när jag kommit hem... stoppade i mig painkillers och illamående-piller (mår alltid illa av morfinliknande medel).
Efter ett tag försvann en hel del av smärtan... och det va ju ett stort och välbehövligt plus!
Tyvärr kom ett nästan lika stort minus när jag steg upp ur sängen igen...

Kände att jag va hungrig.. skulle käka nåt.
Började käka lite pasta sen igår... men sen sa det stopp.

Mådde illa som faaan. La mig i sängen omgående igen, öppnade fönstret för frisk luft.
Men nej, det gick inte. Blev in på toa o spy.
Tillbaka till sängen igen...

Så låg jag där ett tag. Hoppades att postafenen skulle hjälpa.
Vrålhungrig.. skrikande mage... och enormt illamående.

Gjorde ett nytt försök efter ett par timmar. Försiktigt... bara lite tunn-knäckebröd.
Nope..samma visa igen.

Svalde ner ytterligare en postafen, tog med mig knäcket och knaprade på det liggandes i sängen. Gick ner iallafall...

Mår fortfarande illa, men har klarat tvätta 2 maskiner iallafall + 1 maskin disk.
Håller på o kokar ris till älsklingens matlåda imorrn.
Hungrig.. men vågar knappt stoppa nåt i munnen. Inte förrän jag vet att jag kan ligga ner igen i sängen o käka...

Men... en dags paus i smärtan är ändock värt ett par omgångar på toan :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!