3 januari 2011

Svar på kommentar

Gryningsljus undrar:
Vad är det för operation av magmunnen du har gjort? Undrar eftersom min magmun inte fungerar alls längre...

Svar:
Jag gjorde en ny sorts operationförra sommaren. Den gjordes helt utan några snitt eftersom de gick ner via matstrupen.
Operationen innebar att de satte ca 20 st special-klammer i slutet av matstrupen för att tajta till den.
Det va då (asså sommaren -09) en såpass ny sorts operation här i Sverige att det kom en läkare från Paris som övervakade det hela. Jag vet inte hur mkt vanligare operationen blivit nu.
Jag gjorde den på Ersta sjukhus här i Stockholm.
Lite om operationen skrev jag i min gamla gamla blogg, detta inlägget.
HÄR skrev jag lite info om operationen.
Operationen hette nåt konstigt men det kommer jag inte ihåg...
Kram

1 kommentar:

  1. Följdfråga ;)Vad är det som gör att man får problem med magmunnen? den utlösande faktorn?
    Kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!