2 december 2010

Nää... nu kan jag inte hålla mig längre...

Var hos psykologen kl 11 idag, och efter det ringde jag min älskling när jag väntade på bussen. Då säger han att jag fått ett brev...
Från LÖF.

LÖF står för Landstingens Ömsesidiga Försäkring.
Jag har anmält en period av min vårdtid inom psyk (som va för några år sen) för felbehandling och lite annat. Väntade mig inte svar förrän om tidigast ca 4 månader... men svaret kom alltså idag!

Jag blev nekad på en hel del punkter, MEN godkänd för Sveda och värk under en period på 1 år och 3 månader.
Det var verkligen inte nån enorm summa men det var några välbehövliga tusenlappar.
Pengarna finns på mitt konto imorrn :P

Mycket kommer försvinna lika snabbt igen, men de kommer försvinna till KF. Det innebär att vi blir helt skuldfria. Egentligen skulle det dragits en massa tusenlappar under januari och februari, men nu slipper vi oroa oss för det. Räkningen betals klart imorrn.
Liten summa finns kvar för oss efter att det är betald. Kan ju va att jag får min vinterjacka ändå? Vore onekligen skönt, för nu e det verkligen snor-kallt ute.

Som att inte detta var nog, kom det 2 bra saker till.

1. Jag va hos dr Psyk kl 16. Det gick över förväntan. Läkarutlåtandet som han skrev var bra.
Dessutom sa han att jag ska öka Concertan med ytterligare 18 mg.
Jag har nämligen märkt att Concertan tappar en del av sin verkan fram på sen-eftermiddagen.
Så jag ska ta mina 72 mg på morgonen, och sen ca 13.30 ska jag ta ytterligare 18 mg.
Jag tror på detta... Det känns bra med den dosen jag har på morgonen och att ta de extra 18 mg för att bibehålla den effekten känns bra.

2. Jag öppnade min mail nyss... Och jag är nominerad till att testa en skrivare under 1 månad med Smartson testpilot. Det är 20 nominerade och 10 ska väljas ut.
Tjohooo! Håll nu tummarna!
Valda testpiloter får nämligen behålla produkten efter testperioden ;)

5 kommentarer:

  1. Bra att du fick något i alla fall. Alltid skönt med lite extra slantar som man inte räknat med trotts att du säkert skulle haft mycket mer.
    Det är alltid jobbigt att behöva skicka in papper m.m.
    Jag fick ringa och påminna mitt försäkringsbolag 3gånger efter mina operationer då hon dom två första gångerna "glömde" bort mig, den tredje gången (efter 1år) fick jag hota med advokat och då hucks flux fick jag mina pengar. SJUKT.
    Ha det bra! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Gu vad skönt att höra att det går bra för dig. Det där med Smartson får jag aldrig någon nominering. :(

    SvaraRadera
  3. Alltid kul med goda nyheter! :) (jag har uppdaterat bloggen, äntligen haha..)

    SvaraRadera
  4. åh vad glad jag blir för din skull. det värmer i hjärtat att höra. att det finns medvind också.

    SvaraRadera
  5. MEN vad häftigt! Bravo! Kanon! :-)

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!