3 december 2010

Dagens planer

Ja det är väl inte helt otippat att vi har lite planer idag... hehe
Först blir det sjukgymnasten 11.30, och sen blir det hem.
Älsklingen slutar redan kl 12 så vi kommer nog hem ganska så samtidigt.

Sen blir det såklart att dra iväg på shoppingäventyr hihi.
Jag hoppas innerligt att den där vinterjackan finns kvar... Det va ganska läng sen jag kollade på den, och den var bara sååå rätt. Kanske blir det ett par vinterkängor med. Jag har i nuläget bara mina gympaskor nämligen. Eller... ja jag har ju en massa snygga vinterstövlar med... men det är med klack, och mina fotleder, knän och rygg har bestämt sig för att det inte längre funkar ju.

Vi har vissa behov att inhandla lite andra saker med. Saker som vi varit tvugna att sälja under tiden som KF drog hiskeliga 5 500 kr/månaden.
Det mesta finns inte möjlighet att införskaffa, men lite smågrejer blir nödvändigt. Dessutom är matförrådet uttömt på reserver...
Basvaror som mjöl, konserver, flingor o sånt är totalslut (hade ett bra förråd av sånt men med snål budget tar man ju slut på varenda makaron man hittar)

Ååååhhh... asså, jag vet inte om ni fattar vilken lättnad dessa slantarna gör!
Förutom att vi slipper de där 2 månaderna (jan+feb) av penga-kaos för att KF ville dra mer, så finns det faktiskt möjlighet att köpa den där burken Pulver-latte på Ica... Sköljmedlet som även amor tål, kanske t o m riktig latte-mjöl då o då.
Vardagssaker som man under senaste året fått prioritera bort. Småsaker som vecka efter vecka gjort vardagen tristare och tristare.
Att träffa en vän på fika nån dag utan att behöva känna att man måste snåla med mjölken ett tag.
Inte känna skuld för att man köper en 7-kronors chokladkaka...

Detta var en BRA julklapp. Den får oss att komma på fötter igen och gör att framtiden ser stabilare ut.
Jag vet i katten hur vi hade klarat oss i jan-feb faktiskt om detta inte kommit. Jag har inte velat tänka på det eftersom det ger mig massa ångest. Vi har lixom inte mer att sälja av här hemma känns det som.

En tyngd är borta från axlarna och jag har dessutom möjligheten till ett lyx-köp som en vinterjacka :)

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Jag är så glad för er skull! Det är hemskt när pengar inte finns till det mest nödvändiga! Jag har tur och får hjälp av mina föräldrar, vilket ger mig skuldkänslor men annars skulle jag gå back varje månad och det fungerar ju inte. Härligt att kunna köpa en vinterjacka nu när det är riktig vinter! Härligt att kunna köpa lattepulver och härligt att verkligen kunna njuta av den där latten för att man vet hur det är att inte kunna köpa den! Decemberkram till dig!!!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!