5 december 2010

Dag 5


Kärlek....
Kärlek är stort.
Det är mycket.

Kärlek för mig är:
Den käslan som finns för min familj.
Den smärtan jag känner när något hänt min misse.
Den längtan jag har när jag saknar min älskling.
Den ömhet jag känner för mina vänner.
Den styrka jag får när jag blir stolt över någon kärs prestation.
Det lugn jag infinner mig i när någon kär håller om mig.
Den glädjen som infinner sig när älsklingen kommer hem efter en lång dag på jobbet.
Den spralligheten som kommer i lycko-rus.
Glimten som finns i mina ögon.
Känslan att vilja ge, utan att vilja få.
Pålitligheten jag har till vänner trots att man inte setts på länge.
Ärligheten som känns självklar. I vått och torrt. Bra eller dåligt.
Tryggheten jag känner när jag blir älskad tillbaka.
Det gränslösa som ges och fås av barn (sina egna eller näras)

När alla dessa saker bubblar fram.. ensamt eller flera på en gång... till katten, älsklingen, familjen eller vännerna... då känner jag kärlek.

Kärlek är vackert. Men kärlek är inte självklart. Kärlek är vackert för att det är värt att kämpa för.
Kärlek är den varmaste belöningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!