5 december 2010

Minns

Kollar på Annie (barnhemsflickan) och blir nostalgisk. Såg den hur många gånger som helst när jag var mindre.
Och så kommer en massa minnen. Både bra och dåliga.

Just nu sitter jag och minns min första längre inläggning på psyk (räknar bort  den 3 veckor långa inläggningen på psyk för anorexin 2000).
2 månader tror jag att jag låg inne... då 2002-2003.
Jag "firade" jul, nyår och min födelsedag på psyk. Minns inte så mkt av den tiden, men jag vet att jag va inlagd pga självskador. Har för mig att jag fick permis några timmar både jul o nyår och va med mamma o pappa. Födelsedagen fick jag inte permis, men kan hända jag fick det nån dag före eller efter.

Det känns så långt borta..den tiden.
Ett annat liv. En helt annan Mezza.

Jag är glad att den är över...och att jag klarade mig levande ur skiten.

Kram  på er alla kämpar!

1 kommentar:

  1. Hej! Har bara en liten fråga. Hur går en inläggning på psyk till? Min läkare vill eller har sagt det två gånger att hon vill att jag ska läggs in. Men jag fattar inte riktigt hur det går till. Vad gör man, vad blir skillnaden lixom? Jag fattar att man blir säkrare, som för dig när du hade dina självskador. Men hjälper de?
    Knasig fråga kanske och jag tycker bara att det låter läskigt och tänker nog kanske lite för mycket på vad folk i min närhet skulle tycka och tänka. Hur va det för dig?
    KRAM

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!