19 december 2010

Dag 18


Hmm... Vilken kan det va??
Har 30 att välja på, ska försöka få fram nåt minne.

*Tänker...tänker...tänker...*

18... minns inte typ. Inte heller de innan dess.
20... nä då va jag ätstörd o mådde skit.
25... gift med en skitstövel.
26...på behandlingshemmet. Va nog bra, men minns inte.
27...på behandlingshemmet. Va nog bra den med...men minns inte.
28...på behandlingshemmet. Minns inte, men bodde bara deltid på beh.hemmet och pluggade psykiatri. Men det va nog en bra dag, men jag minns den inte.
29...Minns inte.
30... Ja den dagen va ju riktigt bra faktiskt :)

Ja, jag får väl ta min senaste födelsedag då :P
Den som va i januari 2010.
Men missuppfatta inte ovanstående om tex födelsedagarna på behandlingshemmet. Det firades alltid med tårta, presenter och sång. Men det är bara det att jag inte minns dom. Men jag vet ändå att de var bra. Det var faktiskt en bra tid för mig de där åren. Jobbiga, men utvecklande och omringad av underbara människor.

Iallafall.
23 januari 2010.
Då fyllde jag 30.
Jag körde en utmaning med er bloggare den dagen. Man skulle utmana sig själv i nåt man tyckte va jobbigt. Det va en hel del faktiskt som gjorde detta och jag tyckte det va så himla underbart att ni gjorde det!

(LÄNK till inläggen om denna utmaningen)
Mer om den kommer i annat inlägg.

Det va en lördag.
Om jag läser tillbaka i inlägg på min gamla blogg, så påminns jag lite av dagen.
Älsklingen väckte mig med frulle på sängen. Och sen va det lite praktiska grejer inför att det kom folk. Fixa dekoration på tårtan, sista förberedelserna med mat osv.
Vi hade gjort Chilenska piroger (Empanadas) nån dag innan. 57 st blev det visst. Gott och lätt att ta fram från frysen.
Pirogerna och tårtan serverades på kvällen när festfolket kommit. Vi va inte många, 6 st bara. Men det va kanon ändå! Och det va välkomstbål och annat gott att dricka.
Hade förberett som attan inför festen :P

Familjen kom och firade ett tag senare. 3/2 kom dom. Vi passade på att fira mamma oxå. Hon fyllde nämligen 55 den 2/2.

Av älsklingen fick jag en Tv. 40" till vardagsrummet. Den andra satte vi i sovrummet (men den sålde vi sen under tiden Kronofogden gjorde utmätning på amors lön. Nu har vi återigen vår gamla tjock-tv i sovrummet).
Av familjen fick jag en hushållsmaskin. Riktigt bra! En såndär rejälare sak som vägrar gå sönder.
Våffeljärn (som jag önskat) fick jag med.
En "goodie-bag" med lite smått o gott från en vän.
Pengar till tatueringen och så fina örhängen.

Nä, men det va en bra födelsedag.
Efter firandet med familjen började däremot allt falla och en massa hände. Men det skriver jag inte om här! Dessutom står det redan lite i bloggen + i skyddade bloggen.

1 kommentar:

  1. Det här inlägget får mig att fundera lite över mitt bloggande.... låter så kul att kunna bläddra tillbaka och läsa saker för länge sen... som man kan i dagböcker och så där.... men jag (min idiot) har tagit bort gamla bloggar helt och hållet... Varför? Ja.... jag tänker väl inte alltid helt klart kanske... Lite för impulsiv, för jag kunde ju åtm instonenha skrivit ut dom eller sparat dom med lösen eller nåt så dom fanns nånstans... Jaja, sånt är livet. Man är inte så smart alltid... :-/

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!