19 december 2010

Dag 17


Ojojoj... hjälp detta blir verkligen en utmaning.
Och det gör ju inte saken bättre att mina minnen inte är toppen i varken kvantitet eller kvalitet..
Men vi kör iallafall!

Studenten.
Detta är ett av de bästa minnena tror jag.
Lycka och glädje rusade verkligen runt i blodet (tllsammans med en del alkohol).

Champangefrukost i parken på morgonen.
Skumpa och jordgubbar.
Hade bara en liten miniflaska (20 cl typ) Frexinette (stavning?) att dricka. Det va självvalt. Jag skulle nämligen sjunga och spela gitarr solo i kyrkan efter frukosten. Inför ett större gäng studenter...

När vi så sen satt i kyrkan... 99% rätt fulla... så gick jag fram o skulle göra det jag skulle.
Lite påverkad va jag trots försiktigheten med bubblet :P
Hade valt låten "Kärleken förde oss samman".
Ganska långt gitarrförspel och sen skulle jag börja med ordet "Solen".
Men ordet ville inte komma fram rätt. Det blev istället ett högt Krrrrrraaaaaaaaaaxxx! Rösten brast. På ett sätt den aldrig gjort tidigare.
Försökte igen... gitarrförspel..sen... kraaaaaxxxx! Igen!
Om igen då... denna ggn skippade jag förspelet. Det blev ett litet krax här med, men jag kom igång med rösten sen och det blev bra.
Haha, så mkt för att jag tog det försiktigt med skumpan!

Jaja, det uppskattades massor iallafall :)

Sen vart det att ta sig tillbax till skolan.
Få slutbetygen i klassrummet. Vänta på sin tur att springa ut...
Sen sprang vi! Wohoooo!
Upp på nån provisorisk scen, skrålandes Sjung om studentens lyckliga daaaar!!!!
Kramar och gratulationer. Nallar och blommor runt halsen.

Jag och en av mina bästa vänner hoppade upp på ett bilsläp, klätt med massa björkris. Där satt vi i varsin badenbaden-stol. Skålandes, drickandes, skrikandes och skrattandes.
Runt runt i den skånska staden :P Tuuut tuuuuut!!!

Jaaa... det va minsann ett härligt minne. Minns att krav, perfekionism, bra beteende etc var som bortblåst. Kände mig fri i själen. Lycklig. Inte för att skolan va slut, utan för att stämningen var sån och det smittades så underbart!

1 kommentar:

  1. Det var en BRA dag trots att vädret inte var perfekt.
    Och jag hade glömt ditt kraxande men tack för du påminde mig =)

    KRAM <3

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!