29 november 2010

Tjenixen måndag!

Fick en härlig kommentar av Minna...
Att mina inlägg är saknade när jag inte bloggar.. liet "Mezza-abstinens"
Thihi... härligt att vakna och mötas av såna ord :)
Tack!

Just nu ljuder julmusik ur min spotify-lista.
Snön är på terassen (på vissa ställen) en halvmeter vid det här laget.
Ciggen brinner och jag ska dra till sjukgymnasten om en stund.

Gårdagen spenderades ju hos mamma o pappa. God mat och säsongens första glögg slank ner.
Dock var det aningens jobbigt att ta sig dit...
Bussen i 40 min gick bra. Sen va det pendel... Sen va det byte med pendeln... sen va det ännu ett byte... eftersom spårets växlar frusit fast.
Detta var ändock okej...
mindre okej var promenaden sen hem till mamma o pappa.

När vi klev ut på perongen var det inte ens skottat där, vilket gav resultatet att vi klev ut i en halvmeter o-trampad snö (behöver jag nämna att de bor ute i bushen hahaha???)
Den vanliga vägen som man går... är cykelväg. Och nej, den va inte plogad heller såklart.
Blev att vi gick bil-vägen.
Som inte heller va plogad!
Jag, syrran och hennes son trampade fram i gåsa-rad i mänder av snö-modd. Halkigt, slipprigt, tungt...
Tar vanligen 10 minuter att gå... men nu tog det 25...
Blåsigt, snöigt, kallt.

Hur blev då detta för Mezza?
Jo, det blev:
  • Snö in i skor o yxor eftersom jag inte längre kan ha klackar... som jag såklart har på alla mina vinter-kängor/stövlar/skor...
  • Glasögonen for upp i pannan eftersom de bara immade igen (gaaaah vad jag vill ha linser nu!) och såklart såg jag ännu mindre var jag skulle sätta fötterna då.
  • Psykiskt slut efter all koncentration jag fått lägga på att trampa rätt, undvika att dratta på ändan osv. Min försämrade balans är inte så bra i kombinatione med snö och is...
  • Ännu mer ont i fotlederna av överansträngningen fötterna fick av att ständigt leta ny balans.
  • Ont i knäna av samma sak...
  • Ont i ryggen av samma sak...
  • Totalt slutkörd när vi väl kom fram... istället för härlig energi.
Dessutom hittade jag såklart inte fingervantarna jag alltid har med mig i väskan... så det va ju lagom skönt för händerna... och alla leder i händerna.

Jaja... dit kom vi iallafall. Med snö upp över knäna...
Pappa var iallafall rar nog att köra oss tillbaka :P Dock var det en hel del sladdande... eftersom det ännu inte hade plogats när vi skulle hem vid 17-tiden.

Men det va mysigt att träffa mamma o pappa iallafall. Och syrran o hennes son såklart.
Strax innan jag skulle möte henne och R vid pendeln stötte jag oxå på min ena lillebror + hans fru.
De är här i stan (eller... nä de åkte nog hem till skåne igårkväll) och hade kollat på K1-galan Rumble of the kings (lillebror tävlar i thaiboxning + är tränare och en av de som driver en thaiboxningsklubb).
Deras dotter hade varit hos hennes (fruns) syster under natten och nu skulle de hämta henne.
...De hade bakat pepparkakor... och hennes lillsyrra... hade inte tänkt på att det kan få konsekvenser om hon äter pepparkaksdeg...
Resultatet var att hon spytt hela natten stackarn :(

Jaja, hursomhelst...
Jag va hemma vid halv 7 på kvällen. Trött som ett as, men happy :)
Jag o älsklingen kröp sen ner i en renbäddad säng och kollade på MD House.
Bara ÄLSKAR den serien hehe.

Nähäpp...
Om man skulle se till att fixa klart sig för sjukgymnastiken kanske? Blir dock riktgt lugnt idag pga gårdagens strapatser...

Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!