25 november 2010

Svar på kommentar

Maria undrar:
Det där med puls, blodtryck och sånt har jag ALDRIG kollat pga Concertan. Tycker att det är lite väl mycket att springa där så ofta på koll, men visst det är bra att vara försiktig. Vet du varför du kollar det så ofta? Är det bara för att Concertan kan ställa till det med sånt som biverkning eller är det andra anledningar? Min läkare sa bara att jag kunde kolla det om jag kände något konstigt, men annars kunde jag strunta i det...

Svar:
Eftersom det ju är amfetaminliknande preparat, är det just blodtryck och puls som kan påverkas. Det står ju dessutom med i eventuella biverkningar att det kan ge bla hjärtproblem (även akut kardiell död). Vet att har man problem med hjärtat, dolt eller att man vet om det, ska man va extra försiktig.
Har fått uppfattningen om att det är typ standard här uppe i Sthlm att man kollar detta på detta sättet första tiden.
Att man kollar vikten är mycke för att man kan rasa snabbt ju. Men tydligen kan man öka oxå...
Jag har ju gått ner lite, men inte så nån höjer på ögonbrynen (bara några fjuttiga kilon).
Antar att det väl är möjligt att jag kollats lite extra utöver deras schema eftersom jag testar om den alls funkar för att sen få en beståndig diagnos.

2 kommentarer:

  1. Jodå jag har allt sett din kommentar men jag har inte hunnit med att svara på allt. Har just nu fullt upp och är väldigt trött. Så jag tackar för att du tänkte på mig och får se om jag hinner med .... TACK.

    SvaraRadera
  2. Tävligen är avklarad.. vann du ? Kom in och kika!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!