25 november 2010

72 mg

När jag var på psyk igår och kollade puls, blodtryck o sånt, pratade vi såklart även om dosen jag startade med idag (Concerta 72 mg).
Det verkar som att just 72 mg är nån standard-dos, för sjuksköterskan sa att nu var det fys-koll enligt schema eftersom jag kommit upp till 72.
Första 12 veckorna är det varannan veckas koll, sen blir det varannan månad.

Än sålänge är det mest bara lite stirrighet jag har, men så var det ju bara några timmar sen jag tog den dosen. Lite huvudvärk e det oxå, men inte nämnvärt eller att klaga på.
Med andra ord är det som det brukar va direkt efter höjning.

Jag har dock redan fixat en del här hemma. Sånt som bara skjuts på om o om igen hela tiden annars.
Det är ju en sak som förbättras märkbart av Concertan iallafall :)

Jag återkommer mer om hur jag har det med denna dosen. Nästa vecka ska det göras QB-test igen och nån dag efter det är det dags att träffa läkaren.

See ya folks!

1 kommentar:

  1. Det där med puls, blodtryck och sånt har jag ALDRIG kollat pga Concertan. Tycker att det är lite väl mycket att springa där så ofta på koll, men visst det är bra att vara försiktig.
    Vet du varför du kollar det så ofta? Är det bara för att Concertan kan ställa till det med sånt som biverkning eller är det andra anledningar?
    Min läkare sa bara att jag kunde kolla det om jag kände något konstigt, men annars kunde jag strunta i det...

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!