3 november 2010

Svar på kommentar

Gryningsljus undrar:
Håller tummarna för er! Men en liten undran, hur klarar din kropp en graviditet? Det är ju ganska tungt att gå och bära omkring på en hel del fler kilon. Kommer du ha mega-ont i flera månader?? Och är du inte orolig för bebis-tiden, en knodd är ju inte heller jättelätt att bära omkring på... Menar inte att vara negativ men jag har själv tänkt en hel del på de här sakerna på sista tiden och jag har bara "vanlig" smärta i kroppen inte fibro, så det skulle vara intressant att höra hur du tänker. Hoppas så klart att allt går vägen, att det blir en liten knodd och att din kropp tar sig igenom allt så bra det bara går. Massa kramar och lycka- till- sparkar:)

Svar:
Jag vet inte hur min kropp kommer hantera en graviditet. Alla hormon-stormar en graviditet innebär, påverkar fibron. Vad jag förstått är det ca 50/50 om en kvinna med fibro blir sämre eller bättre i fibron under/efter graviditet.
Har jag otur blir det sämre... har jag tur blir det åt andra hållet.
Att bära ett barn är såklart tungt. Men jag är envis som få ;P
Att dessutom VETA att graviditeten har ett slut, och att just DEN smärtan oxå tar slut då, tror jag att jag kan hantera.
Det brukar va så... VET jag att det går över om tex 2 månader, då klarar jag det. Vet jag det inte, har jag svårare att hantera...
Sen är det ju klart att man ska bära på plutten/pluttan efter förlossningen med ju.
Vi har pratat mkt om sånthär. Visst finns det hinder... men man kan ta sig över dom. Och vi är 2 som kämpar.
Längtan efter barn är för stor. Det finns lixom inte ens att vi INTE ska ha barn nångång.
Att bara vänta o hoppas det ska bli bättre är ingen lösning, eftersom det sakta men säkert går åt det sämre hållet med min polyneuropati.

Viljan, kärleken och lyckan finns. Det kommer man längre på än man tror ;)
Bättre svar än så har jag faktiskt inte..

Kram

3 kommentarer:

  1. För mig blev fibrovärken betydligt bättre under graviditeten. Hormonerna fungerade som smärtstillande sa min barnmorska.

    Efteråt fick jag tänka mig för lite när jag skulle bära osv och inte bära i onödan. Men det där ger sig, man anpassar sig och hittar lösningar på det mesta.

    Puss Hontass

    SvaraRadera
  2. Gillar din inställning. Du kommer klara det! Go girl! :)

    SvaraRadera
  3. Det där med graviditet är ju verkligen olika för alla. Man kan ju vara helt utan värk innan och få så ont att man inte kan lyfta något annat under tiden, men sen kan ju värken för den som har ont försvinna nästan helt. Håller tummar för dig!
    Allt bärande efter finns det ju massor med olika hjälpmedel till, bärselar och sjalar, sen måste man ju inte bära omkring på bebis hela tiden, många bebisar vill ju inte ens det.
    Och med din envishet och din hjälpsamma Amor så kommer ni att fixa detta galant.
    Kram <3

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!