3 november 2010

En sån där "dag"

Ja, det är enb såndär kass dag idag.
Mängder av smärta.
Naproxen och Orudis-gel kombinerat med vete-påsens värme.

Hållt på o fixat med datorn lite. Visade sig att när jag installerade Adobe CS5 master colection, så missade jag klicka i själva Photoshop-programmet.
Avinstallerat allt nu, och installerat om det. Allt denna ggn.
Skönt att ha Photoshop igen. Använder det mer än jag trodde och märkte det såklart nu när jag inte haft det.

Mått lite illa ida och haft huvudvärk. Men det blir ändå bättre för var dag som går. Är ju biverkningen av första höjningen av Concertan.
Har däremot inte märkt av skakningarna så mkt. De avtar mer o mer och det är ju skönt.
När jag pratade med sjuksköterskan inför höjningen, så frågade jag om en höjning innebar mer av just skakningarna, men nej, det är tydligen bara i början, oavsett dos. Iallafall för de flesta.
Får se hur hög dos jag måste upp till. Min psykolog sa att det inte är så himla ovanligt att man hamnar på en dos på över 100 mg om dagen
Läste en del om det på nätet igår. Om normaldosen för vuxna. I FASS står det inget, eftersom man där skriver att det endast ska ges till barn över 6 år samt ungdomar. Läser man mer på nätet står det att läkaren måste ha speciellt tillstånd om det ska skrivas ut till vuxna.
Letar man ännu mer, står det att dosen är såpass varierande för vuxna att den pendlar mellan 36mg och ca210 mg.
Alltså helt individanpassat.

Nähäpp... ska kika rundor till er med nu därute. Sen blir det väl att slappa antingen i soffan eller sängen resten av dagen :(

Bye bye

1 kommentar:

  1. Individanpassat är ett ord jag gillar och i samband med medicin kanske det till och med blir så. Tyvärr inom vården / kommunen används så fina ord som t.ex. "individanpassad" men i praktiken fungerar det sällan:(

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!