26 oktober 2010

Tack

Tack för era fina kommentarer... de betyder.

Psykologen gick bra idag. Pratade om gårdagen.
Pratade även om mina "läxor" från henne. Hur jag hanterar olika saker för att få en bättre relation med mig själv.
Väldigt mycket handlar om att jag inte ska ställa upp så förbannat mycket. Varken att stötta för mycket för nån eller göra alla till lags.
Dessutom tränar jag mig att inte klanka ner på mig själv. Acceptera att jag bara är ansvarig för MINA problem ingen annans. Att JAG inte har ansvar för hur ANDRA hanterar saker, hur ANDRA uppfattar saker etc.
DE har ansvar för sina egna handlingar. Inte jag.

Jag har bokat biljetten till skåne nu.
Lillebror m. familj ska ha bröllopsfest. De gifte sig ju i Venedig den 2a augusti.

Vanligen håller jag på o flänger runt hos en massa folk när jag äör i skåne, eftersom alla vill ta chansen o ses, samt jag känner den skyldigheten.
Men nu ska jag inte det.

Så... sorry ni där nere som jag känner. Jag kommer enbart vara i den lilla hålan där lillbrorsan bor, och jag kommer inte ens passa på att besöka vänner som bor där.
Bara hans familj.

På lördagen blirdet fest där. Då kommer jag ändå träffa tjocka släkten. Mer än så ska jag inte träffa folk.
Jag ska bo i deras fina hus. Jag ska leka med mitt lilla fadderbarn (deras dotter). Jag ska slappa i deras sköna soffa med ett glas vin i handen ikladd mjukisbyxor, babblande om allt o inget. Skratta.
Jag ska sitta på deras nybyggda alltan med en cigg i näven och känna höstsolen i ansiktet.

Jag ska verkligen försöka att... ha det så skönt o slappt som möjligt

Låter kanske trist... men detta är en STOR grej för mig. Jag har så vansinnigt svårt för just detta.

Tjingeling på er!

1 kommentar:

  1. Låter som du ska ha en underbar minisemester i Skåne!!
    Tycker du gör helt rätt i att inte fara runt och träffa en massa folk, jag vet hur jobbigt det är. Man ska orka med sig själv också.
    Njut istället av familjen, du träffar inte dom så ofta ju, vänner och annat folk får vänta på sin "tur"... Eller så får dom bjuda hem dig över en helg själva, eller resa upp till dig när du orkar det.
    Kram på dig!!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!