7 oktober 2010

Frågar er erfarna

Fick en fråga i en kommentar...
Men jag vet inte svaret faktiskt. Dumt nog glömde jag fråga det.
Visst jag kan ju kolla FASS, men det är ju ändå individuellt. Dessutom står det bara om concerta-medicinering till barn och ungdomar...

Kommentaren:
Jobbigt med biverkningar men skönt att du äntligen fått starta med medicinen!Hur lång tid tar det innan du vet om du fått effekt av dem och biv. börjar gå tillbaka?!
Lycka till!
Kramar Maria

Så! Nu får ni som har erfarenhet hjälpa mig!
Ni som ätit/äter Concerta... hur lång tid har det tagit för era biverkningar att försvinna?
Och vilken dos har ni kommit upp till då /samt har nu?
Vad har era biverkningar mest varit?

Snälla, svara ni som vet...

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Mina biverkningar försvann nog inte förrän jag kom upp i 54mg, så ca 3-4 veckor. Men jag får liiite skak fortfarande om jag missat en dag.
    Nu har jag 72mg.
    De biverkningar jag haft är nog nästan bara skakningar, just nu minns jag inget annat, kanske för att mitt var så extremt så annat kanske inte märktes. Jag skakade ju så andra nästan störde sig på det, fick hålla glas med två händer och jag skrev nästan oläsligt de första dagarna men det minskade sakta.

    Vetskapen om när du får effekt är ju mycket olika, beror ju på hur stor dos du behöver och hur mycket du ökar varje gång och hur ofta.

    Kram på dig <3

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!