18 oktober 2010

Bra pass

Nyss hemkommen från sjukgymnasten. Gick över förväntan!
Kändes bra att knata där på bandet... ökade hastigheten för att pulsa på där i 10 minuter (kör vanligen bara 5 på långsammare takt)
Sen vart det armar, ben och bål som fick sig lite träning, avslutandes med övningar på balansbräda.
Min balans är under all kritik.. iallafall om man jämför med hur det varit.

Jag tränade konståkning 12 år som yngre, och balansen blev ju kanon av det såklart... men med min polyneuropati, så är inte känseln fullt lika bra i fotsulorna... vilket resulterar i sämre balans då jag inte lika bra känner ojämnheterna i underlaget.
Balansbrädan var bra träning.. men svår. Men jag vill fortsätta med den. För jag vill verkligen inte tappa mer balans än vad jag redan gjort!

Nu hoppas jag bara att jag inte får lida i smärtväg för att jag var duktig idag hos sjukgymnasten... jag tog såklart inte i särskillt mkt ändå... vikterna i maskinerna ligger på 20 kg bara.
När jag är hos sjukgymnasten är det full fokus på min kropp. Jag anstränger mig verkligen för att lyssna på den. Gör det bara det minsta ont, så vet jag att då e det dags att sluta. Annars får jag bara ett helvete sen.

Hoppas att fortsättningen hos sjukgymnasten går lika bra... Visst, jag VET ju att det var exremt bra idag och att det kanske tar månader innan det går så bra igen... men det va kul och givande... och precis så som träning SKA vara.

Tjingeling på er!

1 kommentar:

  1. Jag kanske är lite flummig här. Men jag tror att det är jättebra att öva på sitt balanssinne.
    Och att den fysiska balansen på nåt sätt är en återspegling av den inre balansen. Eller... Ja. En påminnnelse i alla fall.
    Så kämpa på. Men ta det försiktigt.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!