15 augusti 2010

Nåt jag kom på...

Kom på just nu...
Min psykläkare tycker att jag ska gå i terapi igen. Inte för ångest, självskador, mat, piller osv som det varit alla andra gångerna.

Han vill jag ska gå till en psykolog en längre tid så att jag kan luska reda på varför mitt självförtroende är så förbannat lågt. Varför självkänslan är så störd som den är.

För... han säger att det är inte många han träffat på som har så kassa känslor om detta, men som ändå är så vansinnigt analyserande utan att kunna göra det bättre.

Ja, jag antar att jag väl är riktigt kass på just dessa delarna. Men jag skulle aldrig kommit på att jag BEHÖVER gå till en psykolog för att det är SÅ dåligt.
Detb är lixom inte tillräckligt konkret för mig.
Jag är bra att ta itu med konkreta problem. Men sjävförtroende o självkänsla är helt enkelt för abstrakt.

Störd Mezza på de riktigt djupa planen.

Fan, jag har gått i terapi de senaste 13 åren... men inte jobbat med just detta.
Det har varit annat som varit mer akut och aktuellt.

1 kommentar:

  1. Det är faktiskt en sak som jag tänkte ta upp med min psykolog. Självkänslan och självförtroendet. Lycka till för jag tror att när man mår bra så går det mesta bra runt omkring.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!