18 juli 2010

:S

Hade trevligt igår. Kom hem vid halv 12 på natten, och somnade vid 1-tiden.
Några glas vin, en svag drink och några sippar whisky blev det under kvällen.
Jag gillar inte whisky embn lillbrorsan är bartender och sa att jag måste smaka den :P Snowy Grouse eller nåt hette den. Tydligen en speciell whisky-sort som får sin rätta konsistens när den legat i frysen ett tag... den blir mer siraps-liknande.
tyvärr var den inte kyld, så jag fick inte uppleva just det, men jag smakade ändå. Men är man inte ett fan av Whisky, så är det lite väl svårt att kunna uppskatta nåt sånt :P

Det var hatt-tema på partyt (skrev jag om det på twitter?). Jag hade guldhatten på mig nästan hela kvällen. Trotts att den fick mig att svettas enormt.

Men... ja, man kommer ju till dagen efter oxå...
Jag blir, som jag säkert skrivit tidigare, inte alls bakfull. Inte ens en uns av det.
MEN... min fibromyalgi löper amok dagen efter... Jag vet inte om det enbart beror på alkoholen eller om det är en bi-effekt av att jag oftast rör mig mer när jag är på fest... promenerar till o från, hälsar på olika, kanske dansar lite, osv. Sånt får ju i vanliga fall fibron att rusa.
Förmodligen är det en kombination.

När jag berättar detta för andra, säger de att "ja men vem får inte ont i resten av kroppen mer allmänt dagen efter?" Men det är stor (!) skillnad på vanlig smärta och min smärta. Jag lovar.
Den amärtan jag får, liknar mer akut ryggskott i hela kroppen, kombinerat med total träningsvärk, benhinneinflammationer, vrickade leder och brännande nerver. Nej, det är svårt att fatta kanske, men det är så den ter sig, och jag tror knappast att det är "den vanliga dagen efter-värken" som folk i allmänhet kan ha .Och detta är inte nåt som går över på några timmar eller en dag. Detta håller ofta i sig 2-4 dagar efter partajandet.

Så... idag är en smärt-dag utöver det vanliga... Men det är ju självförvållat.
Däremot skulle jag MYCKET HELLRE ha en vanlig baksmälla som andra har (även om det innebär att hänga över toastolen med dunkande skalle) än den form av fibro-baksmälla jag istället får.

Är det konstigt att jag inte dricker så ofta? Nej, jag tror inte det. Även om detta inte är min direkta medvetna anledning till att jag håller mig ifrån det... så är jag säker på att mitt undermedvetna smärtminne spelar en viss roll i det

2 kommentarer:

  1. Sedan jag började med Cymbaltan har jag inte blivit bakis en enda gång. Inte för att jag blev det ofta förut, men nu är det verkligen inte ens lite dagenefterkänningar. Nothing! Mycket konstigt.

    SvaraRadera
  2. Tjabolina dricker inget alls för att hon tar medicinerna. Som mamma tycker jag det känns som ett skönt beslut, det gör mig ganska lugn liksom :-)
    Tror du att det kan vara så att alkohol och mediciner liksom tar ut varandra på nåt sätt så medicinerna inte funkar dagen efter eftersom du får så fruktansvärt ont?
    Det var bara en tanke... sen kan det ju absolut vara så att du rör dig mer, du kanske inte känner smärtan så mycket då och så kommer den dagen efter istället.
    Måste alla fall vara jättejobbigt och jättetrist. Jag ser ju smärtan alldeles bredvid liksom utifrån men ändå inifrån eftersom den finns så nära liksom. (Uh, vilken konstig mening... hoppas du fatta!)
    Jag förstår alla fall väldigt väl tror jag vad jobbigt det måste vara även om jag inte upplever det själv.
    Stor kram!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!