2 juli 2010

Ond cirkel

Ständig smärta -->
--> distraherad av omgivningen pga smärtan -->
--> bristande uppmärksamhet gör att jag går in i allt möjligt -->
--> Får småsår och blåmärken -->
--> Smärtsignalerna blir än mer aktiverade i det redan störda smärtsystemet -->
--> Detta gör att systemet strular till det än mer -->
--> Jag får allmänt mer ont, inte bara där jag gjort mig illa -->
--> Jag blir ännu mer distraherad av omgivningen.

Cirkeln är sluten.
Det går bara runt runt, och jag blir så förbannad varenda gång jag går in i en stol, ett skåp-handtag, drämmer tårna i lister och dörrar, snubblar över mig själv...osv osv osv.

Ja, smärta ÄR en ond cirkel...

Gonatt

2 kommentarer:

  1. tycker synd om dig som ska behöva ha så ont plus de psykiska.. hade ju räckt m en grej åtminstånde...! ta hand om dig. kram Isa

    SvaraRadera
  2. Usch det kan inte vara kul att ha ont hela tiden.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!