13 juli 2010

Måste berätta...

... ja, jag har inte bestämt mig än för om jag bara totalt missat själva grejen, eller om det är en rätt ny sak.

Jag o älsklingen har ju nya mobiler. Xperia x10 mini. Jag gillar den skarpt, men vi håller ännu på att försöka fatta funktionerna hit o dit...

Iallafall... jag har under dagen knåpat lite med att försöka få över bilder via bluetouth till datorn. Sen när det va klart, då tänkte jag inte mer på det.
Det va nåt med bluetouth som installerade drivrutiner o så... men ingen större koll hade jag.

Nu har älsklingen slutat jobba, och är på G hem. Som alltid ringer han mig då.
Jag svarade... men vafan, jag hörde inte ett ljud från mobilen ju. Men jag hörde att han sa Hallå? Hallå?. Var fan kom ljudet från? Kollade bak på luren, men nix...inte därifrån.
Sen vänder jag mig om för att lokalisera... och snacka om att jag blev PAFF när ljud och även mottagandet o skickandet av min röst.... går enbart genom datorn!

En glödlampa tändes i skallen, och jag fick för mig att det nog var drivrutiner till trådlöst headset som installerades innan...
Ja, jo... trådlöst...javisst. Men jag skulle nog inte kalla datorn för ett headset...

Så... ÄR jag tekniskt sett sen i utvecklingen, eller är detta nåt som funnits länge???

2 kommentarer:

  1. En sån tänkte jag skaffa men valde att köpa en enkel Nokia med series 40 istället.- Har en android hemma redan. En Samsung Galaxy Spica.

    SvaraRadera
  2. Haha... hum, ja jag får nog säga att du kanske är liite sen :P

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!