13 juli 2010

Är ni som jag???

Ja, då vänder jag mig till den kvinnliga skaran av mina läsare :P

För:
När jag har lingonvecka (även kallat mens, röd flaggdag, arga mostern mm) MÅSTE jag ha.. CHOKLAD!
Och har jag ingen choklad, då gör jag chokladkola...
...så det har jag gjort nu!

Ja, jag har kanske en liten undran extra till alla er kvinnor/tjejer/ladies som har det där hemska som kallas Ätstörning... Om ni alls har arga mostern på besök... Låter ni chokladbehovet bli stillat av en liten bit, eller hetsar ni, eller tänker ni kanske att "det är den tiden i månaden, det får väl gå med lite choklad då"?

Jag försöker minnas hur jag hade det med detta... min mens försvann rätt snabbt (eftersom jag gick ner så snabbt o direkt i vikt) och tror faktiskt inte jag kunde utpeka vissa dagar då det sög mer än vanligt efter snasket. Det var väl snarare det att suget var konstant...
När jag sen fick tillbaka lingonen, så tog det nog iallafall ett halvår innan det blev såna "cravings" som det nu är. Och efter det halvåret... ja då var jag ju bulimisk istället... och ..ja, gjorde vad en bulimiker ofta gör: kräks.
...och såklart... ju värre PMS, ju mer måste jag ha choklad!

Nu har jag bara röd flagg var 3:e månad, och slipper choklad-suget så ofta... och det tackar jag minsann för :D

Snälla det vore jätteintressant o få veta hur ni har det! Eller.... (även för er män) om ni märker det hos en kvinna i omgivningen som har en ÄS.

Vill ni inte att jag publicerar de ni skriver, så respekterar jag det fullt ut! Skriv bara det i slutet av kommentaren :)

2 kommentarer:

  1. Känner mig lite manad att svara på detta, fast att jag inte har ÄS.
    Jo, jag har också cravings. Bara MÅSTE ha choklad i någon form. Det kan ätas i små bitar men en annan gång så vräker jag i mig massor.
    Får jag inte tag i choklad, eller om suget inte är så starkt, så går det bra med chips. Ibland är det just chips som jag har cravings för, men bara 2-3 ggr/år. Fast dessa gångerna känner jag ändå lite sug efter choklad.
    Så dessa saker är alltid inköpta i god tid innan mens.

    SvaraRadera
  2. Jag får inte speciellt tvång att äta choklad vid menstider (har mens ibland). Jag blir mindre hungrig innan mens och har lättare att svälta mig då sedan blir jag mer hungrig under mensperioden och då hetsar jag mer än vanligt men inte choklad...
    /gryningsljus

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!