13 juli 2010

:´(

Jaha. Då var det påtvingad paus i pärlandet för Mezza.
Pärlorna i färg 3 och 30 tog slut igår... men eftersom det inte är översållat med just de färgerna, så har jag lagt pärlor ändå, med tomma hål där jag sen ska sätta fast de saknade.
Men nu! Nu tog den absolut viktigaste färgen slut! Nr 15. Dvs VIT! Jag som va bombsäker på att jag hade åtminstånde en refillflaska vita pärlor kvar. Men nope. Icke sa Nicke.

Så... nu blir det TYVÄRR så att jag måste pausa i pärlandet... och dessutom en förmodad längre tid :´(
För visst, det trillar in pengar både den 19:e och 27:e, men allt går oavkortat till viktigare saker... och det blir inte en endast flaska pärlor köpt. Alltså blir det att vänta YTTERLIGARE en månad.

Ni kanske tycker att det är en fis i rymden detta... och det är det säkert... Men det är MITT sätt att ORKA ta det lugnt. Att ORKA ha tålamodet att sitta still, att inte fresta på min kropp mer skit än den redan har.
Jag måste göra nånting med tex händerna... de kan inte va still... det kryper i hela mig om jag inte gör nåt med dom.

Om jag ska klara av att bara vara... så innebär det att jag måste sysselsätta mig med nåt meningslöst icke-krävande... typ som pärlorna.
Jag har en annan liten pysselgrej jag sysslar md, och det är för-tryckt skrapkonst i koppar. Men det e lite väl påfrestande med extrem precision för mina händer.
Skrapkonsten e tex orsaken att jag KAN sitta eller ligga på terassen o sola. Annars går det inte det heller. En bok funkar inte heller tillräckligt bra. För lätt att bli distraherad och för svårt för att jag måste fatta vad jag läser.

Jaja... jag får väl se vad jag hittar på.
Snyft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!