13 juli 2010

Nya tag

Klockan pep 07:35. Bara att masa sig upp. Anticimex skulle komma mellan 8 och 12. 10 över 10 kom snubben. Vi har riktigt förvirrade getingar på terassen nu kan jag säga. Troligen fick han drottningen direkt, och då tar det typ ca tills imorrn innan resten far sin kos oxå. Fick han inte fullträff tar det ett par dar längre.
Men nu kan man snart iallafall bjussa hem folk igen på grillning och älsklingen kan sitta på terassen han med :)

Annars e det nya tag som gäller idag. Gårdagen var, som ni nog fattade, katastrof, men det gick iallafall.
Fick en fråga om hur man skriver nåt tröstefullt och stöttande till mig, och det är väl en sak jag inte kan svara på. Jag är kanske kanon att stötta andra, men att be om det själv? Nej, det vet jag inte hur man gör... För mig handlar det mest om att stå ut. Orka. Klara sig helskinnad genom stormen, och inte göra nåt förhastat. Det BLIR ju bättre...

Trots att jag var millimeter tex från att skriva tillrättavisande kommentars-svar på andra bloggar, trots min bitterhet och gnällighet i princip allt jag såg o läste... så vet jag att det är bäst att hålla mig undan. För att ge sig in i nåt sånt när hela jag är i obstinat kaos... nej, det ger inget vettigt i slutändan.
För mig gäller det att hålla fingrar och käft i styr... minst sagt.

Kollade på vädret imorse... hela j-a sverige UTOM östkusten får underbart åsk-oväder.. Suck. Det behövs verkligen här med... men nej då, det visar bara en stekande sol och 30 grader varmt här.
Jag skulle inte banga att sitta ute på terassen i spö-regn o åska just nu kan jag ju erkänna...

Jaja. Man får väl pränta in lite soligt-är-bra-inställning i skallen antar jag :P

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Ja jag tyckte de va så konstigt att du inte hade svarat så då kolla ja... ja jag vet inte... men men de spelar ju mindre roll.

    Ja men du hade handlat på Panduro va? Ja ska nog kolla... jag är inte så mycket för tavlor så jag får väl göra bara för att de är kul... ge bort kanske... ska testa tror ja framöver. Något att sitta med i vinter.

    //Tess

    SvaraRadera
  2. Ler när jag läser... känner ju så igen mig. Vet exakt hur jag ska säga till andra hur de ska må bättre hur man ska se saker positivt osv... men jag då??? Ja kan inte leva efter de där själv... men ja känner igen mig och jag ger mig ofta in i saker jag inte pallar å så blir de kaos för att jag inte kan va tyst....

    Härligt att se att man i alla fall inte är ensam de är stärkande i sig. Att veta att någon förstår... inte att de har likadant utan att de vet hur man har de. Jag grinade hela kvällen igår... å så är de ibland. Men man kommer ur de till slut. Som tur är.

    Finns här om du vill prata.

    //Tess

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!