2 juni 2010

Projekt

Efter jag blev klar med dop-presenten, startade jag ett nytt pärlprojekt. Denna är betydligt större. Till doppresenten användes 4 pärlplattor, vilket blev 3600 pärlor.
Denna är på 24 pärlplattor, och 23 100 pärlor kommer användas.

Storleken blir va 93 cm bred och 62 cm hög.
Behöver jag säga att detta upptar en hel del av min tid just nu?
Ja, för jag sitter och lägger varenda pärla med pincett ju...
Såhär ser det ut än sålänge :)

Högst upp i bild ser man pappersmallarna som är spegelvända, och som jag använder för att lägga pärlorna rätt.

2 kommentarer:

  1. Coolt, vad snyggt och vilket tålamod. Skulle jag inte klara!

    SvaraRadera
  2. Fint som 17 blir det. Underskattad konstform. kanske för att man gör lite sånt på dagis. Men på dagis målar man också vid staffli. Rembrant har inte fallit i status för det :o)

    Spegelvända mallar. Får mig att tänka på gobeläng, fast där jobbar man helt spegelvänt och ser inte vad man gör förrän man gjort det

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!