5 maj 2010

Tack!

Ja, TACK för alla fina kommentarer ang. min tatuering!
Blir så glad!
Jag har fått frågan om hur tatuering blir på ärr, så det var därför jag skrev lite om det. Händer det nåt mer med tatueringen så låter jag er veta det.
Men som sagt. Jag var medveten om riskerna och hade "reserv-planen" att jag även ska skugga området.
Höger underarm kommer jag inte tatuera, eftersom jag gjort en massa ärrbehandlingar på den och ärren är så betydligt svagare än de varit. Jag har ju även gjort några behandlingar på vänsterarmen, men då det är DYRT så slutade jag med dem relativt snabbt. Högerarmen har väl fått ett 15-tal behandlingar och skillnaden är enorm :)
Dock är höger ovanarm obehandlad... så vem vet..(hehe) en dag i framtiden kanske nåt hamnar där?

Igår träffade jag min psykläkare. Vi pratade vidare om ADHD-diagnostisering och mediciner. Han har sen förra mötet fått mina medicinlistor, och nu blev han alltså ännu mer insatt.
Han är inte så säker på att jag INTE har ADHD. Att jag klarat skolan kanon osv, fick han även en insikt om. Han sa själv att vissa klarar av att "kompensera sitt handikapp" och därmed kan det vara svårare att sätta och förstå diagnosen.
Nu skulle han prata med en annan läkare som tydligen kan riktigt riktigt mkt om just detta.
Vi pratade om alla mediciner jag testat som inte funkat (40-tal olika psykmediciner) och förstod verkligen mitt resonemang när jag berättade att jag såklart blir fundersam när jag testat alla vägar och sen upptäcker att Ritalin ger den effekt vi letat efter i så oändligt många år.

Sömnen är ett kapitel för sig oxå. Jag ska dit den 18:e igen för att enbart prata sömn och medicinlösningar. Eftersom så mycket testats även där (ja, allt faktiskt...) så måste vi komma på en lösning. Jag vaknar mellan 5 och 20 ggr varje natt och även om jag somnar vid 2, så är jag vaken och rastlös i sinnet kl 7 på morronen.
Jag tar redan överenskommen över-dos av propavan, dvs 3 st när max egentligen är 2. Men jag sover inte bra ändå. Tar jag fler kan jag definitivt inte sova. Har testat det (4st) men gränsen för mig och biverkningen restless legs, ligger på 3-4 tabletter, och får jag den biverkningen...ja då går det definitivt inte att sova.
Nozinan, theralen, tryptizol, Zyprexa, Seroquell, Atarax, Lergigan,...osv, + alla olika benzo (som jag ju nu inte kan ta) har jag ju testat flertalet ggr men det går helt enkelt inte.

Det bär av till smärtkliniken idag. Inte för att träffa Dr Pain, utan nu e det Ssk Pain. Ska få min b-spruta och babbla.

Nähäpp. Katten piper... dags för mat och kel antar jag ;)

2 kommentarer:

  1. Jag funderar oxå... ibland ahr jag lust att ta en av sonen piller å kolla. Jag har oxå klarat skola och jobb men jag var hyperaktiv när ja va liten sov aldrig... å nu är jag rastlös och fungerar bara perioder...klart man tänker. Har oxå fått en tid till psykolog som gått igenom alla mina papper får vi se.... hoppas du får ordning på allt å mår bättre snart.

    Vilken dos av Ritalin har du fått?

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    Det är en ära att finnas med på dina länkar.
    Å vad jobbigt det där med sömnen och dessutom när inget hjälper då du testat så oerhört många preparat.
    Något som jag sover hela natten av är theralen, men det har du nog med prövat.

    Många Kramar

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!