18 maj 2010

Skiftar...

Läget hos Mezza:
Skiftande.
Ömsom molnigt, åska och storm, ömsom solsken och fågelkvitter.

Ja, man kanske skulle börja beskriva nmåendet som en väderleksrapport...

Jag känner att det är nåt. Men jag vet inte riktigt vad.
Än så länge är det rätt diffust, men lätt att skölja över med inbillad positivitet.
Inget nytt alltså.
Summan av dessa känslor blir alltd densamma: En känsla av att vara falsk.
Mot mig, mot omdivningen.

Men en dag som idag, tränger jag bort det jobbiga och bestämmer mig helt sonika för att ha en bra dag.
Som alltid, vet jag såklart att det kommer ifatt, men det är det värt.
Snart dra o träffa finaste V.



Dagens puffande:
Självklart tycker jag ni ska kika in på Veckans Blogg-vinnaren Cattis :)



2 kommentarer:

  1. Ja man kan verkligen säga att de skiftar å de snabbt ibland. Tror äntligen jag hittat en bra psykolog... tack psykiatrikern som skickat mig dit.... ler.

    //tess

    SvaraRadera
  2. Igenkänns, speciellt det där med att "känna sej falsk". Men jag brukar göra en "verklighets-koll" som jag kallar det, plockar in allt omkring mej, som är enbart fakta och skippar känslorna helt. Upprepar det högt för mej själv och konstaterar oftast, att jag inte är falsk, jag bara känner mej falsk!

    Tack för länkarna! ;)

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!