26 maj 2010

Photopearls.


Ja, jag har fått lite kommentarer om hur man gör...


1. Såhär ser det ut när jag pysslar.
30 olika färger finns. Det är ca 500 av varje i setet.
2. Man får med ett datorprogram när man köper start-setet. Där väljer man vilken bild man vill, och sen kan man göra lite inställningar med storlek, ljus och konstrast. Man kan även välja vilka färger man vill använda och man får se hur det kommer se ut. När det är klart skriver man bara ut på skrivaren.
Man kan få ut en lista på hur många pärlor som behövs i varje färg.








3. Såhär ser en utskrift ut. Man kan få det i färg, svartvitt med nummer eller som här; färg med nummer. Pappret lägger man under pärlplattan som är genomskinlig.
4. Sen är det bara att börja lägga pärlor! Följa numrena så blir allt rätt. Det ser visserligen inte klokt ut, men när man sen lägger ihop alla plattor, får man ett häftigt resultat.
Jag använder pincett... och kan rekomendera det skarpt...
När man lagt klart plattan, lägger man på ett klister-ark Det följer med 8 st i start-setet. Arken är dubbelhäftande.
När alla plattor är klara, pusslar man ihop dom, drar bort pappret på klisterarkets andra sida, och lägger en hård papp-platta över så man får stadga i tavlan.
Jag väljer at vara lite ekonomisk... jag kommer använda klister-bok-plast när mina 8 klister-ark tar slut. Dessutom nöjer jag mig med de 4 pärlplattor jag har. Dom är utformade för att kunna "låsas fast" i varandra så att det blir lättare att foga ihop dem snyggt när sista klistret ska fästa papp-plattan. Men det går lika bra att pyssla det noggrannt för hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!