24 april 2010

Tänk om...

Läste på aftonbladet om en kille som vann 1,9 MILJARDER!
En familje-far med 5 ungar, obetald elräkning och utan framtänder.
-Det här innebär en stor lättnad, att veta att jag nu kan betala min elräkning, säger Chris Shaw.

Tänk om man ändå hade vunnit en massa pengar!!! Visst, lyckan sitter inte i mängden pengar, men det underlättar sannerligen en hel del!

Med en vinst på en massa miljoner, hade jag:
  • Betalt lån och kronofogden för mig, älsklingen, syskonen, föräldrarna och älsklingens familj i Chile.
  • Flyttat till hus, och även anställt en städerska som kommer 1 gång i veckan.
  • Rest en massa (och absolut inte åkt med billiga flygbolag där man sitter på små inträngda hårda plastsäten).
  • Fixat till mig med frisyr, naglar, hudvård mm
  • Shoppat
  • Investerat
  • Fixat körkort till mig och älsklingen, samt varsin bil.

...ja, säkert en himla massa mer...

Had det varit en extremt massa miljoner, så hade vi köpt hus i Spanien och Chile oxå... + att vi köpt ett bättre hus till älsklingens familj.

Jaja. Drömma kan man...

Och appropå drömma... Tidigt imorse hade jag som hobby att åka ner för vilda forsar och vattenfall i en urholkad trästam... Iklädd tomtenisse-kläder och med direktiv från Jultomten själv. Allt utspelade sig utanför en stormarknad här i stan...

Spänning i drömvärlden minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!