24 april 2010

Trodde jag ja!

Det är verkligen superfint väder här nu. Strålande sol och knappt blåsigt. Tog en enorm filt och kudden och tänkte sova ute på terassen ett tag. Jag gör det ibland... Förra våren var det standard. Dock är jag noga med att inte bränna mig av solen, utan lägger mig halvt i skuggan med nåt över mig. Sen sover jag ett par timmar ute i friska luften.



Nu blev det inte så.

Efter mindre än en halvtimme gav jag upp. Halsen kliade utav bara helsike av allt pollen. Host och harkel... men nej, det gick bara inte.
Så nu sitter jag här inne i lägenheten igen. Lite butter faktiskt.

Det var bara några år sen (2006 tror jag) som jag började känna av pollen. Jag var tydligen känslig som spädbarn, men sen har det inte varit några problem alls.

Mamma är jätteallergisk mot bla pollen. Även stenfrukter och nötter. Hennes allergi kom i 20-årsåldern.
Två av mina bröder har nu blivit allergioska oxå. Samma saker: Nötter och pollen.
Tycker inte det är det minsta kul att få en massa allergier helt plötsligt. Sen jag fick min har det bara blivit mer o mer för varje vår/sommar...

:(

3 kommentarer:

  1. Det är precis som för mig! Vilket pollen är du allergisk mot? Jag tål i princip ingenting, och när jag läste att du inte kunde vara ute så kommer jag inte heller våga mig ut idag..

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt det låter med filt och kudde på terassen! Jag vill också!

    SvaraRadera
  3. hej..
    lägg upp allt du vill :)
    massa kramar tack för kommentar :D

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!