23 april 2010

Ny dag

Jaha, då var det en ny dag då... Solen vrål-strålar. Skönt.

Igår skrev jag på fb att jag bara sover o sover... och så fick jag en kommentar om det tillbax från lillebrors tjej.
Hon skrev att hon inte alls tyckte det stämde. Att jag jämt har att göra enligt fb kommentarstatus. Antingen så bakar jag sockerkaka eller bröd, färgar håret eller bloggar, diskar och syr... osv.
Det fick mig att tänka till lite.

Det känns som att jag inte gör nåt vettigt på dagarna. Det känns som att jag bara sover o sover o latar mig.
Just det där med att känna mig lat... det har länge känts som en skuld. Att jag inte gör nåt, att jag bara latar mig. Men samtidigt har jag senaste åren börjat lyssna på de som motsäger detta. Jag har börjat ta in att jag kanske inte ska klassa det som att jag är lat, utan istället som att jag lyssnar på mig själv och vad jag behöver.

Jag kan inte flänga fram o tillbaka och göra massa nytta hela tiden. Min kropp går inte med på det. Och om jag skulle göra det, ja då straffar kroppen mig med smärtor som får mig sängliggande i flera dagar efter.
Mitt psyke pallar inte stress eller röriga ställen. Jag blir snurrig och speedad av folk och köpcentrum. När jag väl kommer hem igen efteråt, så kan jag omöjligt slappna av trots att jag är hur trött som helst. Övertröttheten knasar till hela mig.

Så ja... att jag känner mig lat är nog fel. Jag börjar tro på det nu. Jag gör saker jag orkar. Som jag inte behöver lida för efter.

Det är viktigt att lyssna på sin kropp.

2 kommentarer:

  1. Det är BRA att du lyssnar inåt! Heja!

    Varmaste kramar min vän!

    SvaraRadera
  2. Håller absolut med dig. Man ska lyssna på sig själv. Klart att du inte är lat. Skriv upp en lista med allt du gör om dagarna så ska du se att du gör säkert en himla massa bra saker. Kram från Mib.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!