25 april 2010

Missen-Mia

Härom dagen satt jag och älsklingen med cigg i köket som vanligt. Missen pep och ville få hoppa upp i knät. Så då fick hon det ju...

Då fick vi dengeniala idén att vi skulle se om hon reagerade på bild och ljud av katter på YouTube.

Haha, ja hon lyssnade ju garanterat! Öronen spetsades till max. Hon kollade även p skärmen, men lite mer osäkert. Hon såg väl mest att det rörde sig, och kunde inte koppla ihop det med att ljudet inte kom från skärmen utan från högtalarna.

Jag har läst nånstans att katter inte kan se tvådimensionellt, och därmed kan de inte känna igen vad det är i typ en tv-bild.


Hursomhelst, så fick hon hoppa upp i knät nyss, och jag slog på web-cam. Skulle se om hon reagerade på sina egna rörelser på bilden.

Det gjorde hon inte... men jag lyckades ändå få en rätt söt bild på henne ;)

(sorry för bildkvaliten... det va rätt mörkt i köket...)

(ja, jag vet att min hand ser konstigt knögligt deformerad ut. Det är den inte...)

2 kommentarer:

  1. Haha. Det första jag tänkte på att det var en bit av en ljus läderfåtölj. :P Undrade liksom hur du hade kameran.

    SvaraRadera
  2. Detta med bokstäver alltsp verifikation är inget man har valt själv på blogg.se vet ärligt inte varför de är så ofta hos vissa och inte alls hos andra... jag och några fler har mailat blogg.se ang detta.... men inte fått några bra svar varför det är så för jag håller med man lessnar... inget skoj alls.

    Jag stör mig inte på att de flesta inte kommenterar för jag gör de itne heller jämt men ibland vore de skoj om de som inte brukar vara inte eller som aldrig lämnar en kommentar visade vilka de va... och som sagt någon liten reflektion på de de faktiskt har läst hos en... berör de inte alls undrar man ibland.


    TACK för din kommentar.

    //tess

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!