26 april 2010

Morrn morrn måndag!

Morrn på er! Ny vecka, sol och kelig katt.
Dagen bjuder inte på mycket. Shoppa mjölk... ja, det är väl det mest exalterande som sker idag.

Imorrn är det röntgen som gäller. Dricka kontrastmedel och kolla magen. Har oturen att inte få nån jätte-tidig tid, men det ska nog funka.
Ingen mat eller dricka 6 timmar före. Förra tiden jag hade var kl 8 på morronen, så då hade det ju inte varit nåt problem. Men jag var tvungen att avboka den tiden och nu blev det halv 11 istället. Jag är en som bara måste ha i mig mängder till frukost. Annars mår jag illa, blir skakis, yr osv. Jaja, det får väl funka ändå...

Jag måste erkänna en sak: Jag stör mig på mig själv... För att jag stör mig på andra.
Jag är ingen expert på stavning, och jag vet att jag slarvar med ord, skriver förkortningar osv.
Ex: tbx, morrn, funka, oxå, morron...
Just för att jag själv slarvar på detta viset, känns det som att jag inte har rätt att störa mig på det jag gör.
Men det är speciellt ett ord... eller, ja egentligen två.
Ända och enda.

Varför det gäller just detta ordet vet jag inte. Jag har lixom (ja där var det igen... "lixom/liksom") ingen direkt anledning.
Iallafall så är det ju skillnad på ända och enda.
Det enda jag vill är att man ska veta att ändan sitter där bak! En enda ända...har man.

Och jag blir såååå irriterad på att jag blir irriterad på detta! Tvångstanke typ...

Jaja, nog om detta. Tror det blir en stund ute på terassen i solen idag. Men jag tänker inte göra samma misstag som sist: Lägga mig med ansiktet rakt ner i plankorna, och därmed sniffa en hiskelig mängd med pollen.

See ya!

1 kommentar:

  1. sv:hmmm... jag tror nog att jag kan testa lång lugg. Har ju aldrig haft det så, och kort lugg kan jag ju alltid klippa sen:P men lång lugg tar längre tid :P :D

    Men du läskigt med det där med röntgen och kontrastvätska!
    jag har sån sjukhus skräck :P

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!