8 mars 2010

Today is the day!

Ringde psykjouren igår om min noja att de bara lurats ang ADHD-medicinen...
Men hon kollade upp i journalen och där står det att jag ska få den!
Dock så blir det INTE Ritalin... det blir Concerta. Har läst på om concerta, låter helt ok.
Så idag (snart snart snart!) ska jagdit! Sen direkt till apoteket såklart. Kommer börja med lägsta dosen (18mg) som man brukar, och får väl den höjd såsmåningom. Maxdos är 54mg.

Behöver jag säga att jag längtar?

Det finns allvarliga bieffekter dock... suicidtankar, självskadebeteende, fördjupad depression osv. Men fanimej jag ska klara detta! JAG SKA!
En annan bieffekt är anorexi... men om jag går ner nårra kilo är det bara bra. Fibron blir värre för varje kilo jag lägger på mig, och 75kg är inte en hälsosam vikt för mig iallafall... Har länge strävat efter mellan 65-68... Dont worry, I´m jjust so HAPPY now!

3 kommentarer:

  1. Jag väntar också på min Concerta. Viktnedgång är vad jag hoppas på.

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig massor!!
    Maxdosen står som 54mg i fass men det står också att medicinen normalt inte ges till vuxna. Vet flera som äter mer är 54mg och har fått hjälp.
    Håller tummarna att det nu funkar men förvänta dig inga mirakel av 18mg, inte ens jag fick effekt av det och du är ju ändå en maxdosare på alla läkemedel.
    Hör bara av dig om du undrar något om medicinen och har jag har reagerat om du vill, jag kan även svara för några andra jag känner som jag pratat mycket med.

    KRAM <3

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!