22 mars 2010

Pustar ut men håller andan igen.

Missen är sitt gamla vanliga knas-jag nu igen. Känns underbart! Hon har varit pigg, fått tok-fnatt och rusat rundor. Kelat med större entusiasm oxå. Känns bra! Piper o gnäller som vanligt gör hon med ;) Fast det e lixom inget klago-gnäll, hon bara låter... har alltid gjort.

Men så händer andra saker som gör att jag håller andan igen. Kommer med säkerhet nu inte få sjukpenning alls. FK godkänner det inte.
Känns lagom juste att man försökt jobba sig tillbax till ett arbetsliv, väljer att satsa, men faller. Vad är det som säger att jag kommer fortsätta försöka nu då? För jag får ju bevisligen ingen backup om eller när det inte funkar.
Känns som att jag inte har nåt val... antar att jag får plugga eller nåt... fastän jag vet att jag varken klarar eller orkar det. Ska tydligen bränna ut mig till döds...

Ja, det känns iallafall som det. Vet inte vad som kommer hända. Men jag vet att det måste tänkas igenom o smältas. Sen kan jag se på saken med klarare ögon.

Jaja.
Sett på film ikväll iallafall.
Das Experiment (tyska)
Intressant. Kanske inte så extremt fängslande, men den var verkligen tänkvärd :)

Snart blir det sängen. Kanske träffar finaste V imorrn?

1 kommentar:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!