3 mars 2010

Jag DÖR!

Ja, allvarligt talat... en natt tilll som denna, och jag lägger mig ner o DÖR!
Varför?
Det stavas S M Ä R T A!!!
Riktig jävlig NERVSMÄRTA!
Högerarmen/axeln/handled/händer/armbåge...
Jag låg i sängen, med en smärta som gjorde så ont att jag inte ens kunde gråta. Jag kunde inte ligga, sitta, stå... inget alls!
Smärtpåverkad så allt snuurrade... kunde fan inte ens sitta av snurret, gå eller liknande var uteslutet.
Jag kunde inte ens prata, skrika eller NÅT!
Kl 2 inatt lyckades jag snurra mig till duchen på nåt vänster. Där satt jag en dryg timme med varmvatten strilande över mig. Somnade nästan efter en halvtimme där. Ont såklart men jag va så trött!
Efter nästan 1½ timmes varmvatten över mig, stapladee jag till sängen o hoppades på sömn.
Nix. Såklart inte.
Jag gränsade mellan medvetande o ickemedvetande hela tiden, allt pga smärtan.

Nervsmärta är speciellt... det innebär att om jag nuddar min hud liiiiite lite löst/försiktigt, så exploderar hela armen. Det känns som att någon bokstavligen SLITER UT NERVTRÅDARNA från armen. Ni vet "kärringnerven i armbågen... det gör ont att slå i den eller hur? Men detta är inte så lindrigt... min nervsmärta är som att nån DRAR UT den nerven hela vägen upp i fästet i8 ryggraden... drar och drar och SLITER i den.
...och detta bara föratt jag råkar nudda lite hud på tex handleden...

Kan inte beskriva det bättre än så,och då har jag ändå bara beskrivit det lindrigt... för det går inte att beskriva den smärtan i dess egentliga kraft.

Min smärtläkare går inte att få tag på förrän imorrn... vårdcentralen är redan fullbokad o kan inte ta flere besök...man kommer inte ens fram på telefonen...
Inte en enda värktablett starkare än alvedon har jag...

JAG BLIR GALEN! KAN NI FATTA DET?
om nån vänlig själ har lite apotek hemma...GE MIG!

Nä, nu tar jag o lägger mig ner o dör lite till...
HELVETE

2 kommentarer:

  1. Usch det låter hemskt att ha nervsmärta. När får du komma till dr Pain igen? Inget akut eller nåt sånt?

    SvaraRadera
  2. Åh fy fy fy!!!!!
    All styrka, värme, kraft och SMÄRTLINDRING till dig!

    Många styrkekramar

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!