2 mars 2010

Feber o ögoninflammation

Det glada beskedet idag övergick ganska snart till sängliggande med feber... dessutom har jag massa gul gegga i högerögat så jag har väl fått mitt livs första ögoninflammation antar jag. Baddar med vattniga bumulls-pads och sköler ögat med ljummet vatten. Linserna är såklart uttagna så det är glasögon eller halv blindhet som gäller.

Kom hem... gick o la mig... sov nårra timmars febersömn... sen kommer älsklingen in... tar på sig ytterkläder och jag undrar vad han håller på med.
-Jag ska till jobbet! Kl är snart 8 och jag ska jobba hela dagen...
...öööh..VA? Har jag sovit hela natten eller vad e det fråga om???
Hehehe... smilet bredde ut sig i hans ansikte... nädå, klockan va halv 8 på kvällen o han skulle bara köpa lite mjölk på ICA.

Behöver jag tillägga att jag är vimsig när jag är nyvaken????
hehhe

Nu försöker både jag o alsklingen kurera oss mot feber (och jag med mitt öga) och hoppas på en bättre dag imorrn :)

Nu ska jag kolla in till er! Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. du får krya på dig! Du har en sak att hämta på min blogg ^.^

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!