22 februari 2010

Virkning


Ja, jag har börjat virka iallafall. Jag letade upp favvo-mönstret som jag virkat flera ggr innan, och så satte jag igång. Händerna är inte överförtjusta i det, men skitsamma!


Papprena jag har på mönstret började falla sönder, och jag vill ju ha det kvar! Va säkert 10 år sen jag gjorde det sist, så jag är dock lite förundrad över att det ändåhållt.

Hursomhelst, jag beslöt mig att föreviga det på datorn istället... Fota o skriva klippa o klistra.. Nu har jag det här, och jag tänkte dela med mig! Klicka på bilden så tror jag nog den kan bli större... vill ni kopiera bilden e det helt ok. Jag klistrade in en liten bild på virkningen jag gör just nu. Sjalen kommer se lite sned ut tills den är klar, men det rätar man ut i sträckningen i slutet! Så bry er inte om det!
Jag använde min förra som halsduk... underbart skön! Såklart slarvade jag bort den i nån flytt, men det e ju bara att göra om då :P Eftersom det nästan bara är lm (luftmaskor) är det nåt av det enklaste jag nånsin virkat :)


3 kommentarer:

  1. Ja det kanske blir något när lusten faller på nån gång om 100 år.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du vill vara med=)

    En bra avkoppling!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Brukar även jag göra en liknande som tar ca 2 timmar att troxa ihop. Det jag inte gör är "blommönstret" :D

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!