5 februari 2010

Skiten fortsätter

En olycka kommer sällan ensam. Nu kom nästa.
Brevet trillade in genom dörren, jag öppnade det och läste.
Avslag från CSN.
Syon på lokala komvux sa att min spanska-kurs är 25%. Den är 100 poäng. CSN skriver att den måste vara på 120 poäng för att det ska vara 25%
Studerar jag mindre än sammanlagt 50% får jag inget studiestöd. Högskolan är 25% så det ska ju va tillräckligt då.

Men nix.
Nu är allt så upp o ner som det bara kan bli. Jag är så extremt psykiskt utmattad och fattar inte att jag står upp.
Ska nog ringa läkaren idag, prata lite, se om jag kan få hjälp.

Helst av allt vill jag bara sova bort skiten, strunta i livet och sluta va medvetande.
Men det kan jag inte.

Skit

Ja, dessutom börjar KF göra utmätning på älsklingens lön med 5500 spänn nästa utbetalning.
Livet är underbart (not!)

2 kommentarer:

  1. men du, du borde ringa csn.. för 400 poäng ska räknas som heltid. logiskt sett måste ju 100 poäng vara 25% då.. så ring och var lite arg..!

    SvaraRadera
  2. Skittrist att du har drabbats av idioter. Hoppas det löser sig med dina pengar osv.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!