5 februari 2010

Mina bloggar

Igår kom jag o en vän på att länken bland Mezzas bloggar i sidokolumnen, som går till skyddade bloggen, länkade till den gamla skyddade bloggen.
Det är nu tillrättat så ni ska komma till den aktuella...

Vaknade med huvudvärk. Ingen vettig sömn direkt inatt. Har funderingar på att spendera dagen med Nozinan, men är ändå tveksam.
Nozinan är en lugnande (egentligen antipsykotisk) medicin som jag har. Jag hatar dock att ta den, för biverkningarna är inte roliga. Dock tar jag ett par piller några ggr i halvåret. Det gör mig vansinnigt trött (eftersom jag tar dom så sällan) och jag blir rätt seg i skallen.
Biverkningarna är dock att jag inte kan prata... jag blir så vansinnigt torr i munnen att jag knappt ens kan sluddra... och så blir jag täppt i näsan...
Jag gjorde en intox med just Nozinan en gång.. det var sista ggn jag hamnade på sjukan för intox. Målet var inte att ta livet av mig, men att ta bort snurret o ångesten och jag gjorde en felbedömning. Hamnade på MIVA (Medicinintensiven) på sös, sonder och ekg och kateter och slangar hit o dit... det tog en vecka innan jag va klar i skallen igen.

Så... det finns flera orsaker till att jag inte gillar den medicinen... Numera tål jag inte så mkt som jag gjorde då (åt 200mg x 2 om dagen) utan blir kraftigt påverkad av 25-50 mg.
Jaja, jag får se. Jag kan bara ta dom när jag inte har nåt inplanerat samma o nästa dag...

Chao!

2 kommentarer:

  1. Har Nozinan själv men tar den inte heller så ofta. Bara när jag känner att Risperidalen inte funkar som tröttande.

    SvaraRadera
  2. omg.. 8 st per dag e inte lite.. :S:S:S :O

    men bra att du gått ner i styrka. äter oxå dom. men ja tog som mest 5 st för ett tag sen men e nu nere på max 15-20 mg / dag. Hoppas oxå jag kan klara mig utan dom snart.. Kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!