1 februari 2010

Del 4 Avgiftningen

24 juni -09
Omräkning. Suck. Ville VERKLIGEN INTE att de skulle göra det, men läkarna har kollat min fysik och bedömt att nertrappningen är för snabb :(
Fan. Jag vill ju bli klar! Jag vill tillbaka till jobb och jag vill HEM! Men nä.
Fast det e klart. De vill väl inte riskera ep-anfall o sånt. Fan vad hemlängtan jag har!!!
Men... Jag ska rida ut stormen helt och fullt! Fan bara att det tar sån tid!

25 juni -09
Svag. Otroligt svag. Ligger i sängen för jag orkar helt enkelt varken sitta eller stå. Att skriva detta är som att texta nåt när man har flera kilos tyngder på armar o händer. Tänkte bara jag skulle uppdatera er om läget. Nu blir det VILA.

26 juni -09
Igår låg jag i sängen i princip hela dagen. Jag tvingade mig ut för en latte, men efter det var jag totalt död. Jag klarade inte ens röka för det var för ansträngande. Stapplade tillbaka till sängen. Och ju längre tiden gick, desto värre blev det. Till slut var jag på svag att det kändes som att jag inte orkade andas :S
Sen kl 20 fick jag min medicin. Eftersom det var brist på benzo som gjorde mig klen, blev det paradoxalt nog att jag piggnade till ju. Sen kl 22 fick jag ännu mer och hade Såklart svårt att sova.

26 juni -09
Nu är det inte roligt att va Mezza. Ständiga syn-störningar, ganska ständigt med småhallisar, jämt jämt är ingenting stilla.
Allt rör sig. Skakis, snurrig yr och blablabla..

27 juni -09
Hur förklarar man Benzoabstinens?
Hmm... Ja, jag vet inte riktigt. Det är på mycket. Men jag gör ett försök.
Svagheten i kroppen påminner om när man är riktigt sjuk men ändå har varit tvungen att springa uppför 10 trappor. Svagheten blir inte bättre hur länge man än ligger i sängen.
Frossa men ingen feber.
Syn-störningar hela tiden. Så länge ögonen är öppna syns allt som att du ser på en riktigt kornig tv-bild. Dessutom är inga saker någonsin stilla. Allt är skevt och flyttar på sig, ser ut som maskar i all struktur som hela tiden ringlar nya mönster. Det är dessutom alltid en skugga i ögonvrån som flackar omkring.
Dessutom yrsel ständigt.
Trötthet, lätt-irriterad på allt, ångest... Alltid ångest men i olika grad.
Trots den fysiska svagheten är man så extremt rastlös att det är en plåga att vara i sin kropp. På detta kommer även skakningarna. Det är inte bara fingrar och ben som skakar. Hela kroppen skakar och precis under huden känns det som att det kryper myror.
Skakningarna är mer eller mindre uttalade. Ibland klarar jag bära en tallrik med fil, ibland kan jag inte hålla en mugg med båda händerna. Än mindre en cigg.
Ofta kommer dessutom muskel-spasmer helt okontrollerat i armar, ben, mage. Ibland är de med någon minuts mellanrum, men ofta är det med bara några sekunder. Det kommer ibland även 10 spasmer i en enda lång rad.
Det gör ont att ha spasmer i magen. Hela kroppen rycker. Det känns som om man har kräkts i evigheter. Det är den smärtan och de musklerna.
Vilopulsen ligger runt 100 och blodtrycket är högre än vanligt.
Man riskerar epilepsi-anfall om man inte har koll på detta och ibland måste blodtrycks-medicin sättas in.
Huvudvärk, muskelvärk, ledvärk...
Ja... Det var väl så bra jag möjligen kan beskriva det.

1 kommentar:

  1. jo tack du jag lider som fan just nu jag kliver ur mig själv snart och går upp i limningen snart

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!