1 februari 2010

Del 3 Avgiftningen

20 juni -09
Ojoj... Nu small abstinensen till med råge! Snacka om skakis! Svårt att skriva sms... Tom svårt att röka! Illa mår jag oxå :(
Måste nog pausa...

21 juni -09
Skak skak... Här är det minsann inte en cell i kroppen som inte har tremor.
T om sköterskan tyckte det var lite väl mycket...
Sväljer mina mediciner med båda händerna. Muggar och tallrikar bärs med skakig försiktighet. Ont i kroppen, illamående, rastlöshet, ångest och mycket mer.
Trött som attan men vankar fram o tillbaka ändå.
Idag är en enda stor suck

22 juni -09
Jag har inte kunnat blogga så himla mycket. Abstinensen har inte tillåtit det... men nu är jag insatt på blodtrycks-sänkande medicin.
Tar bort det värsta av skakningarna och ångesten.

23 juni -09
Hade 2,5 timmars permis. Skulle egentligen åkt taxi till terapin som jag skulle till på permisen, men överläkaren övertalade mig att åka kommunalt.
Jag tittade ut och visst... Han hade vansinnigt rätt i att vädret var på topp. Så att vara ute lite skulle nog bli Skönt.
Mm... Det va skönt en liten stund. Sen ville inte benen riktigt bära mig och det var med stor möda jag kom fram till terapin.
Efter en halvtimmes samtal började det snurra rejält runt mig. Shit... Hur fan skulle jag klara ta mig tillbaka?!? Visst... Jag tog mig tillbaka... Med nöd och näppe!
Svettig och vinglig sluddrade jag mig in på avdelningen, in till sängen och pang, så slocknade jag. Vaknade för inte så länge sen och inser att jag knäppt minns nåt av min utflykt. Det är som att jag drömt allt, och ungefär lika mycket som man kommer ihåg av en dröm, lika mycket kommer jag ihåg av större delar av permisen.
Nu sitter jag i sängen igen. Har ätit lite fil. Skakar värre än ett asplöv i storm, och hoppas att jag inte ska råka skaka till det så att detta inlägget oxå raderas... Väntar på att diverse kemikalier ska verka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!