21 april 2012

Förutom förra inlägget...

... så kan jag säga att jag mår okej.
Kroppen e knas, men det e ju inte ovanligt. Psyket e bra.

Valborg firas nere i skåne med farmor och lillebror + familj. Ska bli härligt.
Gratis-resa tur o retur :) Pappa skulle köra med bilen dit o hem nämligen (byta däck..de finns i farmors hus) och då e det klart att jag passar på att hälsa på där nere!

Jag virkar o virkar.
Virkade en klänning till en väninnas nyfödda dotter. Tyvärr visade den sig va för liten så nu virkar jag en ny som e betydligt större och som nog kan användas långt framöver först. Men fin blir den :) Den förra klänningen får väl va till nån docka haha.

Har virkat en restgarns-tröja till mig själv oxå. En riktigt mysig en, med egen-komponerat mönster :)
Testar lite krokning (även kallat tunisisk virkning) men kommit fram till att jag får för ont i ena handen av det. Men en typ av krokning funkar.. Näverkrokning. Det är lite mindre belastande för händer och armar :)

Testar även sk kvast-skafts-virkning... ni får se sen.. det kommer bilder ;)
och..så gör jag ytterligare ett linne...likadant som förra, men med tunnare garn och vitt. Det e snart klart.

Tycker om att ha flera projekt samtidigt. Skönt att byta mellan dom. Olika material, olika virk-sätt och grovlek på både garn och virknål.

Va föresten o kollade mina värden på psyk för nån vecka sen.
Puls bättre, vikt stabil och...hmm...blodtrycket förvånansvärt lågt. Inte farligt lågt men ändå lågt. Vet inte varför, men misstänker att jag rört mig för lite.
Annan anledning som ofta e vanlig är att man inte äter, men det kan jag ju säg att jag gör. Och håller stabilt en vikt på 65 kg nu (skönt att den e bra nu)

Kram till er alla :)

1 kommentar:

  1. Åh jag har precis börjat virka, vad är ditt bästa tips till en nybörjare? =)

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!