21 november 2011

Kommentarsvar...

Alltirosa:
Vad är det som har hänt? Eftersom neverna i armarna var knas?

Svar:
Pga kombinationen fibromyalgi (här menat överbelastning av smärtsignalerna i nerverna), behandling med nervblockader (där en nål + bedövningsmedel påfrestar nerverna) och polyneuropati (som är mer allmänt kassa nervtrådar/ömtåligare/skörare) fick jag nervskador i framförallt vänster underarm. Ulnarisnerven (bild) pajade så jag hade ingen eller delvis känsel i underarmens utsida + lillfingret flera månader.
Dr Pain gav mig några omgångar akupunktur för att snabba på läkningen (akupunkturen för att öka cirkulationen vilket påskyndar läkningen) och order att inte använda den handen påfrestande (bära saker, luta mot underarm/ermbåge osv) samt att jag inte fått blockader i armarna på ett bra tag nu.
Även högerarmens ulnarisnerv började strula mer o mer så det va lugna gatan på den sidan med.
Dessutom upptäckte han ett ganska väl dolt/djupt ganglion i vänster handled som jag fått kortisoninjektion i. Detta va dock inte orsaken till nervskadan eftersom den sitter högre upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!