7 september 2011

Hej hej bloggen :) Bröllop + massa bilder

Ja jag e ju hemma efter trippen med bröllopet... så kanske dags för en update då?

Bröllopet var helt fantastiskt. Vackert och med rörda tårar... underbar mat, roliga tal, knäppa spex, knäppare lekar mm. Bjöds även på eld-shower som kompisarna fixat som en överaskning :) Häftigt.

Natten mellan torsd-fre sov jag ynka 3 timmar innan vi skulle iväg med tåget på morronen. Lyckades inte heller sova på tåget så jag va lagom sliten när vi väl kom fram. Blev hämtade i GBG och sen hem till bror. Sen strax iväg igen för att fixa lite ute på bröllopsstället. Hade ju textat alla placeringskorten + alla som skulle upp på en tavla...170 kort... Så när vi kom ut dit satte jag mig o limmade 85 namn på ett ark som skulle visa överblicken av var alla skulle sitta.
Sen slappade vi bara... Underbart ställe de valt.

På kvällen va vi inne i Boråd på restaurang Oliven o käkade planka... nom nom. Sen ut till huset vi bodde i och sussa gott.

Stora dagen D för bror+ maka på lördagen. Lyckades åka lite vilse tackvare minsta brorsans kassa kartläsande men kom iallafall fram i god tid till stället som heter Torpa Stenhus.
Som sagt... tårar i kyrkan, skål i riddarsalen, fotande, brudbuketts och strumpebands-kastande, mat, tal, mer mat, mer tal, skratt, eld-shower med eldsprutande o jonglerande, kaffe, tårta, bildvisningar frånb möhippa o svensexa, skratt, skål, lekar och väl inövat brudvals-nummer :)
Mycket hamnade på film och foto och det e jag glad över ;)

Åkte hem vid midnatt och somnade väl vid 2 kanske?
Söndagen kördes vi in till GBG där vi strosade runt några timmar innan vi tog tåget hem igen till sthlm.
Älsklingen har aldrig varit i GBG innan och sist jag va där va väl typ 15 år sen.
Men tack till kartor på mobilen... vi gick inte vilse iallafall hehe.

Mäkta irriterad dock på resan hem... lagom slitna hamnade vi i en vagn fylld av jobbiga stockholms-fjortisar (Ja, just Sthlm-fjortisar är ett slag för sig... fjortisar i övriga landet kan sällan ens mäta sig med dessa varelser... suck...) och dessutom funkade inte luftkonditioneringen på det proppfulla tåget... Lovely? Nä...

Men hem kom vi iallafall. Kroppen min har tagit stryk som tusan och jag återhämtar mig ännu, men med helgens alla underbarheter i minnet var det värt det.

Nu: ett gäng bilder!

Vackra Borås under fredagen

Gudomligt god "planka" (fredagen)

Tjuv-kikade på lokalen dagen innan...

Strax före bröllopet... fotograferingen. Håll med om att det va väl valt ställe!

Torpa Stenhus

Promenerar från vigseln till festlokalen som skymtas bakom ladan längst bort

Presentpåsar vid bordet... i min låg en underbart passande "Bad HairDay-mössa" hehehe

Det va allt! Tjingeling på er!

3 kommentarer:

  1. nice nice =D

    får jag länka dig på min sida hun?

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Kudos

    Feel free to visit my web blog www.chattes-mouillee.com

    SvaraRadera
  3. Vad mycket аrbеte du lagt ner här.
    Underhållande läsnіng! Dycκer upp, helt säkeгt!


    Here is my weblog: lchf kokosfett

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!