31 augusti 2011

Update...

Har varit kass på bloggande, kommenterande och läsannde senaste dagarna... Sorry.
Lite mkt i skallen nu bara.
Och med armen...

Men en update kommer nu iallafall!

I helgen blir det att åka iväg. Kära storebror gifter sig!
Vi åker tidigt på fredag morgon och kommer hem sönd kväll. Bor i deras hus ute i "mitt-i-ingenstans". Skönt. Bara ta det lugnt. Försöker se det som en minisemester och tar den mentalitetem med mig ;)
Har dock lite jag måste shoppa innan vi drar så det blir till att fixa det idag. Typ strumpbyxor, kort och örhängen... annars e nog allt klart :)

Jag ringde min dr pain i måndags och fick en akuttid igår.
Kom dit, pratade, han kände o kollade.. och så satte han 6 akupunkturnålar. 3 i vä-arm/hand, 1 mitt på halsen/bröstet och 2 i andra armen. Och så värmelampa på det (ökar blodflödet med värme vilket ger bättre effekt).
Akupunkturen gjorde han för att stimulera bla blodcirkulationen men även lite annat tydligen.
Dock inga nålar i nerverna jag får sprutor i. De är trasiga tillräckligt...

Anledningen då? Vad e det som e knas?
Ja, jag har ju nån typ av polyneuropati, vilket innebär att nervtrådarna har sämre kvalitet och är lite småtrasiga i flera delar av kroppen. Det gör oxå att de är extra känsliga för typ tryck, överbelastning.. sårbara helt enkelt.
Och det va väl det... en överbelastning kombinerat med dålig blodcirkulation och injektioner (under många år ju) + att de är allmänt kassa i kvaliten.
Nervskada.
Ingen klämd nerv eller så.
Så nu får jag inte bära tyngre saker med armen. Inte luta på armbågen alls och inte vila underarmen mot hårda underlag. Samma gäller för högerarmen men inte lika noga. Den håller på att bli sämre oxå nämligen... men inte som vänstran än.
Förhoppningsvis blir det bättre inom en månad....
Jag äter receptbelagd folsyra och b-vitaminpiller. De kan nämligen snabba på läkningen av nervceller. Har ätit det ett bra tag just pga polyneuropatin. Hade jag inte ätit det hade detta hänt för länge sen och typ det mesta i nerv-väg hade varit mycket sämre.

Idag mår jag illa. Tog painkillers igår som alltid verkar ha den bieffekten på mig... att jag mår illa som tusan. Men jag har postafen... som gör att jag slipper springa o spy av det iallafall.

Jaha... det va update-n.
Lite stressad nu... ska fixa det jag skrev om + att jag ska skriva klart de sista placeringskorten till bröllopet.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Sitter och kollar dina naglar, och jag brukar ha svårt för att se långa naglar, men jag måste säga att fasen vad snyggt det där var!!
    Har du en tatuering på översidan av handen också? Jag har en fantasifågel på min arm som jag tycker har blivit så otydlig (gjord för ca 20 år sen), så jag funderar på om jag antingen ska förstärka den eller skaffa en ny nån helt annanstans.... eller bägge delarna :-)
    Har du nåt tips på ställe där det inte gör sååååå förbenat ont och kanske nåt jag kan tänka mig att göra....
    Apropå det här med neuropatin som min dotter också har ju, hon har aldrig fått nån annan behandling än mediciner (för närvarande Gabapentin). Folsyra och B12 är det nåt du får på recept? Kanske värt att kolla upp det där.
    Kram!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!