31 augusti 2011

Svar på kommentrar..

Hej!

Sitter och kollar dina naglar, och jag brukar ha svårt för att se långa naglar, men jag måste säga att fasen vad snyggt det där var!!
Har du en tatuering på översidan av handen också? Jag har en fantasifågel på min arm som jag tycker har blivit så otydlig (gjord för ca 20 år sen), så jag funderar på om jag antingen ska förstärka den eller skaffa en ny nån helt annanstans.... eller bägge delarna :-)
Har du nåt tips på ställe där det inte gör sååååå förbenat ont och kanske nåt jag kan tänka mig att göra....
Apropå det här med neuropatin som min dotter också har ju, hon har aldrig fått nån annan behandling än mediciner (för närvarande Gabapentin). Folsyra och B12 är det nåt du får på recept? Kanske värt att kolla upp det där.
Kram!

Hej hej
Tack tack för komplimangen ang. naglarna ;)
Ja, jag har ju min stora tatuering... som går från överarmen ner till handen (egen design/ritad) som jag gjorde... hmm... för nåt år sen? drygt kanske?
Har en tatuering på skuldran med (vattumannen, gjord -98).
Vill du veta var du ska tatuera för det INTE ska göra ont... så gör ta mig tusan INTE på handryggen eller armvecket... Värsta ställena ur min erfarenhet...
Sägs att foten och insidan av överarmen ska kännas en del med...
Ställen som har mindre underhudsfett eller muskler innan skelettet, är sånt som gör ont. Ställen med tunn hud. Ställen med mycket nerv-samlingar.
Så... jaa....överarmen e nog ok, om man inte tar typ runt armen... vaden? Låret? Skinkan? Hmm...
Min stora gjorde minst ont högst upp.. alltså överarmen. Men jag e nog inte så bra på o svara på det egentligen eftersom typ.. allt gör ont på mig.
Minns när jag gjorde min vattuman -98 att det kändes när han gick över skuldran men annars rätt lugnt. Även om det.. ja, kändes såklart.

Kolla absolut upp om Behepan och Folacin kan skrivas ut till henne. Eftersom hennes neuropati är så spridd också ju.
Inte smärtstillande på det viset, men långsiktigt bättre kvalitet på nervcellerna kan ju ge mindre smärta.
Kram
 
Bilder på tatueringarna. Taget idag.

1 kommentar:

  1. Det var ju visserligen ett tag sen du skrev det här, men jag har inte varit här sen dess så jag måste bara säga Waow! Den där stora på armen tycker jag är så helt enormt läcker! Fast nu blev det ju ännu svårare att bestämma sig....
    För övrigt har jag bytt bloggställe så välkommen att besöka mig om du vill.
    Kram från Marielle.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!